Vad äter din hund för foder?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilket fodermärke äter din hund? 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Moa äter för tillfället Klass färskfoder, men ska byta till Orijen imorgon.

Eukanoba rasfoder.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Oliver's start large breed :) vid ett års ålder ska jag nog byta till orijen
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
Det får vi inte veta. Men jag vet vad det är för innehåll, och det är inte bra så vi byter när säcken är slut.
Ilsa äter Robur Active & Sensitive men ska byta till Standart. Jag har inte bestämt vilken Standartsort ännu men det lutar mot Extra, någon som har erfarenhet och förslag?
#4 Varför får ni inte veta det ? 
#6 Vi är med i någon undersökning/testpatrull för hundfoder, vi fick en 20kg hundmatssäck där det bara står HUNDMAT på. Sen fick man ett blad där det stod vad det innehöll, och en blankett man ska fylla i där man ska kryssa i hur väl format bajset är, hur god maten är och sånt.
#7 Okej!
Lilla lurven äter ProPlan Puppy Orginal (Tror jag den heter).
Stora lurven äter Royal Canin German Shepherd.
Men jag ska gå över till Eukanuba's Schäferfoder när stora lurvens foder är slut.
Och lilleman får nog fortsätta med proplan tills han blir iaf runt året 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Hill's
MVH
Julia,
http://bozo.webb.se
ANF
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Mina går på Standart men funderar att byra till Orijen 
#12, Varför? 
Jag står i valet o kvalet mellan dom två märkena o Eukanuba nämligen 
eukanuba :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#13 Orijen verkar lite bättre bara
Sen luktar mina hundars avföring vidrigt typ ruttet kadaver 
#15, Jaha okej - ajdå, lät ju inge vidare alls! 
#16 Kan poängtera att det inte behöver vara så för alla hundar. Moa åt Standardt förut (vilt), och det enda "problemet" var att hon blev stenhård i magen och åt dåligt. Vet ej om det sistnämnda berodde på ont i magen.
Castro och Viggo får fodax färskfoder, den röda (för hårt arbetande hundar). Är väldigt nöjd!
Sen får de även endast kött 2-3 ggr/vecka. Köttet är antingen höna/kyckling eller fläskben. Castro får en hel höna att knapra på medans lilla Viggo får ett lår.
Sen har jag även torrfoder hemma som godis och reservfoder om jag åker bort och det inte går att ha med färskfodret. Just nu har jag High energy extreme. Men funderar lite på att byta.
BARF
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Vom og hundemat med lax är det nu, men jag vet inte om vi kanske byter tillbaka eftersom allt verkar vara så opraktiskt ;)
#20 HAr du burgare eller korv? Jag rekommenderar verkligen burgare! Mycket smidigarw!

Mina äter nu Acana och jag har både ett kött och ett fiskfoder som jag blandar.
Vill gärna börja med färskfoder men har inte plats för en frys till.
Orijen
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Jag ger färskfodret Vom og Hundemat.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
min schäfer valp äter Pro Plan Puppy Sensitive :)
Våran hund äter Eukanuba. Är väldigt nöjd. Hans avföring är bra och han äter alltid upp maten på en gång (vilket han inte alltid gjorde med andra foder). :)
Spotify äter Royal Canin neutered junior large dog
Vom og hundemat med lax 
Nordic färskfoder Basen, väldigt nöjd och en hund som älskar sin mat. =)

Fodax.
Magnussons :) Båda hundarna får av samma sort.
MVH
Sofie
Pedigree på min schäfer och Bravo färskfoder på blandrasen :)
Acana och Orijen :)
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
33 hur kmr sig att schäfern f¨år ett skit dåligt foder medans blandisen får ett bättre? Lite nyfiken, å nej min hund hemma får inte ''världens'' bästa men betydligt bättre än pedigree :)
#35 Jag tycker att pedigree är en jätte bra foder! Hon har ovanligt fin päls för att vara schäfer plus är i perfekt hull. Så hon får inget skiitdåligt foder. Sen så hade det kostat otroligt mycket om hon skulle äta samma som blandisen eftersom hon äter så mycket.. Så det är ett BRA foder för henne plus att det är billigt!
36 ok..då är de första hunden som blir blank å len i pälsen av de fodret. Men funkar de så duger de väl. :)
Ok! där ser man! hon är hur fin som hellst!
Tack :)
#40 Ställ inte ut henne med för mjuk päls bara, Vicki fick avdrag för det n'r hon ställdes ut
fick kommentaren "För mjuk päls", haha.
MVH
Sofie
Acana får min vossing.
Min schäfer tik får också Pedigree och hon har riktigt glansig och fin päls hon med! 
#41 Haha får väl byta till ett dyrare foder innan utställningarna då så hennes päls blir "dåligare"
Men va konstigt att hon fick kritik för det… Men dom är ju ganska strävhåriga vanligtvis iof :)
#43 Pedigree är inte så dåligt som många tror 
#44 jo, men pälsen e väl mjuk ändå. Kort, men ändå mjuk.. Väldigt OT, men ändå. Domare dömer ju olika också. Förlåt TS för OT.
MVH
Sofie
Schäfrar ska inte ha mjuk päls. De ska ha underull och täckhår, täckhår är rätt grovt.
Jag tror inte alla hundar får dålig päls av dåligt foder. Jag tycker det är en lite dålig undanflykt att säga att hunden ser fin ut när fodret innehåller mycket skit. Sen att det kan funka är en annan sak, men inget jag skulle ge i det långa loppet.
Sen kan man ju säga att ja, jag vet att fodret inte är direkt bra, men jag har dåligt med pengar just nu så det får funka.
Jag har under korta perioder använt Doggy, har inte märkt ngt negativt på hundarna förutom stora bajshögar. Men jag vet att det är mycket skit i och låg köttprocent så inget foder jag skulle använda i det långa loppet.
#46 Alla schäfrar jag träffat har haft mjuk päls.
MVH
Sofie
Och de har bra täckhår? Jag har inte träffat så många schäfrar med mjuk päls, men det verkar vara vanligare hos de som är utställningsavlade?
Visst finns det schäfrar med mjuk päls, men täckhår är hårdare och grövre än underullet så det ska ju vara en rätt "hård" päls…
#48 jepp ..
MVH
Sofie
#44 Jo, pedigree är precis så dåligt som många tror(vet) det är superlågt köttinnehåll, bara spannmål alltså och innehåller mig veterligen både salter och annat skit, konserveringsmedel…
Det behöver inte synas utanpå hunden att den far illa av ett foder.
Mina äter precept plus och eukanuba
Min blandras äter idag Eukuba + laxolja, men ska prova Vom og hundemat då han äter så dåligt fast att man blandar i massa gott, så får prova och se om han tycker bättre om färskfoder.
Min mat får väl flytta ur frysen ett tag ;)
Barfa verkar super bra, men jag har iheller inte kunskap om det så hoppas färskfoder funkar :D
Etsa äter nu mera Mera Dog Lamb and rice 
Mina käkar Standardt Mild + rått kött
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Ger Precept. Super nöjd!
Numera äter de Precept Plus för högaktiva hundar, jätte nöjd!
Segra 9mån, äter numer ProPlan Adult Sensitive Lax & Ris. Toppennöjd!
Prinsen, 7½år äter Magnusson Light.
För er som ger sin hund VoH så har jag 19 kilo 100 % kyckling som jag behöver bli av med. Köpte en låda men min hund vägrar äta det :)
Min hund äter Orijen. Vi har just gått över från Doggy prima så jag kan inte riktigt uttala mig än men det känns i alla fall bättre än att ge en massa spannmål. :)
Min hund äter Precept Puppy och får färska köttben från sund hundmat, funderar på att gå över till det så småning om, men det krävs rätt mycket frysplats och iom jag flyttar till lägenhet snart vet jag inte om jag kommer ha plats till det i frysen, så vi får se :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Båda äter Orijen utan kyckling
>>>Malum domesticum<<<
Min valp äter VOH valpfoder
(färskfoder alltså)
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Eukanuba Everyday Large Breed.
Vom og Hundemat med lax
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Numera ges Vom og Hundemat samt Taste of the Wild
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Bosson hade med sig Doggy från säljaren. Jag har blandat det med gammelvovven R.C Sensitive MEN i morgon får vi hem prov på Nordic hundmat. Ska bli intressant att prova samt se skillnad.
Min schäfer äter bara doggy (småbitar), har provat annat foder på honom, men nä du, det skall bara vara doggy.
mina får vom og hundemat Exklusiv
Yim äter precept plus endurance, likaså Viggo här hemma. Högaktiva hundar som de är så anser jag att precept plus varit det bästa jag testat på hittills.
Mvh Emelie 
Robur Active & Sensitive
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet

Eukanuba Large Breed äter Alice =)
Har fått hem en ny hund som har känslig mage
Henne ger jag Hills DD Duck and rice
Ska börja med BARF inom kort. Då jag inte vill att mina hundar ska äta massa onödigt "skit" som de inte behöver äta! :)
Plus att jag vil verkligen att mina hundar ska få äta det absolut bästa! :)
nu har vi bytt till Standardt eftersom det blev strul att få tag på vårat andra och är supernöjd =)
Fodret passar båda hundarna och har ett bra innehåll.
Har hört flera som reagerat i magen av standardt vilt, så vi kör orginal vilket fungerar utmärkt! Jättefina pälsar och "högar" =)

Nu är Alice 1 1/2 och vi har gått över till Eukanuba Wild nature Lax, hon har bara gått på det i någon vecka så det är lite tidigt att utvärdera men tycker endå vi ser en skillnad på pälsen som är mycket finare.
Min hund äter Sportsman's Pride.
Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se
Doggy Professional Extra Aktiv. Jag kommer eventuellt att byta ut kvällsmålet mot Fodax färskfoder framöver.
"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."
min schäfertik äter musch hundfoder, de får verkligen helt underbar päls av den. Både tjock och silkeslen.
Vom og Hundemat äter mina två :)
Alla mina tre hundar får Nordic färskfoder,50/50 som är spannmålsfritt.😉
Vom och hundemat. Hundmat med lax (oftats, köper kanske 20 st lax och en av varje sort annars…bara för att jag tycker att det är kul, och 1-3 vita korvar med ris, ifalll hundarna blir dåliga i magen)
Sedan har de alltid torrfoder stående framme. Tello körde vi ett tag, helt okej. Jobbigt att vara beroende av ETT företag, som kanske inte alltid är så bra som de borde. Sedan dess har vi testat både robur och doggy. När jag letar foder vill jag ha svenskt, så hög fetthalt som möjligt. Märker ingen skillnad på Robur och doggy
Jag känner efter hur hundarna mår. Priset har jag inte räknat på, det som är dyrast ( Robur) behöver de minst av och det som är billigast(doggy proffessional extra) (Tello får ej vara med) behövs det mest av. Doggy proffessional extra active blir väl kostnadsmässigt en gyllene medelväg. Men på andra sidan får de Vom og hundemat, enligt mig ett superfoder… Och torrisarna finns där pga anda orsaker. Hundarna skulle överleva utan dom.
Mina hundar får Doggy (små kulor) eller Icas torrfoder och det har dem ätit sen dem kom till oss. Funkar jättebra och har inte haft några som helst problem med de fodrerna 🙂
Har en gammal golden hemma som inte äter något annat än Doggy eller Icas och veterinären tycker att han är i perfekt hull och att vi inte borde byta foder eller vanor 🙂