Vad har ni för sele?
Jag har en sån sele som du har fast ett annat märke. Jag är rättså nöjd men när hon böjer sej fram så kanar den framåt.
Jag har en sån sele som du har fast ett annat märke. Jag är rättså nöjd men när hon böjer sej fram så kanar den framåt.
Hurtta Y-sele som jag är nöjd med. :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
En helt vanlig promenad sele från Hurtta använder jag :)
Har även en Nome-sele till drag för att utveckla det hela ;)

Hurrtas y-sele (lifeguard-serien) och en handsydd wp-sele.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Jag har en sheltie i din tjejs storlek och har en Hurttas promenadsele som nu böjat skava :(
Eftersom Ilsa lätt blir stressad och då bland annat drar sitter jag nu och kollar på bland annat VGW-selen, någon som har erfarenhet av den?
En Björkis nome-sele är på gång för drag.
Jeckas selar har jag suttit och drägglat över :P Den var ju jättefin på Lexie! Hur känns den? Är den rymningssäker när den bara har ett bälte? (Alltså går den att dra över huvudet?)
#7 Jag ska få en ny sele, då den här var för lång i ryggen (cirka 2 cm) så jag har bara använt den 1 gång. Men längtar till min riktiga är klar! Så då kan jag utvärdera mer :)
vgw selen har vi när vi är ute o promenerar .
Vi tycker den funkar utmärkt
Här en "man" i sina bästa år.
Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se
Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se
Webmasters harness, Rough wear, mycket nöjd.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Enda bilden jag har där Segra har sele på sig.. Men man ser iaf någorlunda vad det är för sele..
Alltså ett helt vanligt Y-sele från märket Buster (det heter något mer också).. Svart med reflexer. Perfekt, och går att ställa om i alla möjliga storlekar, kostade mig ynka 79kr, och kommer att fungera ett bra tag, då det ju som sagt går att ställa ut huuuur mycket som helst 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Jag är ju en sån som älskar hurtta och har då förståss hurtta.. MEN så skaver den >.< Så det är skit trist… Hoppas på å beställa en från Jecka inom snar frammtid! :D :D
Min Papillon har en rosa Hurtta sele.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag har en nomesele från björkis vid spår, drag och löpning. På vanliga promenader använder jag hurttas y-sele.
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se

#16 Vad är det för storlek på selen? Och såklart, hur stor är din sheltie? :)
#17 Han har storlek 0. Han är nog runt 38 i manken och väger 7-8 kg. Ganska "klen" och inte så mycket päls som andra shelties jag träffat. Tyckte först att selen satt lite hårt i halsen (antagligen nojjade jag bara för ingen annan tyckte det), men nu har den blivit mycket mjukare och format sig efter honom trots att den bara är typ 1,5 år gammal och inte använd dagligen 
Har ni förslag på var ifrån man kan beställa en nome sele? Min lilla tjej är så liten att björkis str 0 är för stor.. (jätte stor)
#19 Det går även att måttbeställa från björkis. Men då blir det dyrare (vet inte hur mkt dyrare dock…)
#20 Ska nog mejla och fråga :)

#18 Aha, då kan det hända att en 0 blir för stor till min tik. Hon är lite mindre än din hane.
#21 Enligt deras webshop ska en måttbeställd sele kosta 340 kr, jämfört med deras ordinariestorlekar som går på 295 kr.
#22 Det var ju inte farligt! Då ska jag se till att köpa en! Hur många procent av deras egen vikt får de dra?
Jag puttar upp den här tråden lite eftersom jag tycker det är lite onödigt att göra en ny tråd om det.
Jag funderar på att köpa en hurtta y-sele men vår zooaffär har bara små storlekar så vi kan inte testa den där… Vi har en bilsele som jag tycker sitter så nära frambenen att det ser obekvämt ut när hon går, och jag tycker att på vissa bilder på y-selen ser bandet ut att sitta precis bakom frambenen, medan på andra bilder som tex # 4 ser den ut att sitta perfekt. Svårt! Hur uppfattar ni selen?
Vår hund är 65 cm runt bröstet och 45 runt halsen, då är det alltså storlek 70 jag ska ha om jag förstått det rätt? Hur mycket kan man reglera selen?

Min ena hund har Y-sele och det funkar bra men den passade inte alls på min andra hund utan skavde mot armbågarna, satt för nära frambenen, så han fick en annan sele
>>>Malum domesticum<<<
Hurttas y-sele storl. 60 just nu :) Den svarta i den nya varianten, dvs den utan massa reklam.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
# 26 Vilken kroppstyp hade din hund som selen passade på? Vi har en olde english bulldogge och om man tittar på hurttas storleksguide över selar så ska franska bulldoggar ha samma storlek eller till och med den storleken som är snäppet större. Det kan väl inte stämma?! :s

Han är en cockerpoo och ser mest ut som en amris i kroppen. Han har storlek 45.
>>>Malum domesticum<<<
Okej, himla svårt detta, vet inte om jag vågar chansa och beställa. Enligt vad jag förstått ska hon ha strl 70, men i tabellen står det att fransk bulldogg brukar ha 80 - 90. Fransk bulldogg är ju mycket mindre! Det verkar som man måste åka någonstans och prova :/ Brukar aldrig bli av att jag skickar tillbaka saker som blivit fel i storlek så…

Du bör nog prova. Det är inte bara storleken utan också hur hunden är byggd. Visst den kan vara liten men sticker bröstbenet fram eller är den bred över bringan drar den en större storlek. Jätteknepigt.
Det gäller också modell. Som sagt mina hundar har olika modeller. Samma modell passade inte.
Vi hade ett par svettiga besök i zooaffärerna och provade ALLA selar innan det blev rätt. Pudeln var svårast att hitta till.
>>>Malum domesticum<<<
# 31 Jo, det måste nog bli så. Tack :)
Izor har:
Julius-k9 sele
VGW-bälte
Vanlig spår/promenadsele från Limex
Lisa har:
Hurtta y-sele
Vanlig spår/promenadsele
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se