Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettlydnad
Läst 3808 ggr
joheck
0

Hjälp inom lydnad

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejhej!

Jag har ju ingen egen bruksras utan två papilloner. Men jag har blivit så inspirerad av min ena pappis så jag har nu fått upp tankarna på att träna/tävla i lydnad med han. Tanken är ju då att spöa skiten ur alla brukshundarna!Flört

Jag är helt och hållet en nybörjare gällande lydnad och hundträning i allmänhet så jag behöver mycket hjälp för att det ska bli rätt. Det är här ni kommer in! Ni med brukshundar kan ju verkligen det här med hundträning och lydnad så jag hoppas att ni kan hjälpa mig och Pin (hunden) lite.

Ok, då till första problemet; fot.
Här är det främst positionen vi behöver hjälp med att få till. Men även att han ska förbli på min vänstra sida "oavsett vad". Jag filmade lite på hur det ser ut nu, när jag började träna detta hade jag inga tankar på att tävla i lydnad så det var liksom inte så viktigt hur det såg ut. Faran är att jag måste börja om från noll, för jag märker ju nu hur jag belönar även fast det inte är helt rätt.

Så, tips och annan hjälp uppskattas verkligen! Ni behöver inte använda silkes handskar och vara rädd att såra mina känslor, jag vill att ni ska vara helt ärliga, planen är ju som sagt att vinna! Jag är ju helt grön i dessa sammanhang så jag förstår att jag gör mycket fel och konstigt, och behöver lära mig hur det verkligen ska gå till.

Tack på förhand!

Mvh Johanna

Sophie&Segra
0

Jag tycker faktiskt att det ser bra ut, som en början! Ni har en bra grund att stå på.

Som du säger själv, är det ju positionen och där är det främst det problemet som alla med småhundar har (även jag, när jag hade JRT) och det är att hunden hamnar för långt ut.. Och att den gör det är för att den annars inte ser dig.

För att få in rätt position så skulle jag tränar mycket U-svängar. (Kan lägga in en film på det när jag o Segra tränar just ingångar (U-svängen).