Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettpresentationer
Läst 5527 ggr
[Ronon-m]
0

Noordhgårdens Indra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Indra är en Schäfertik på 5 månader. Jag har haft henne i precis 4 veckor nu och det känns kanon. Uppfödaren ville själv behålla henne och hade svårt att bestämma sig, men tillslut fick jag köpa henne ändå!

Indra är en glad och sprallig valp som det ska bli kul att jobba med! Jag har inte börjat träna specielt svårt än utan just nu bara lagt grunden. Jag har lärt henne sitt och ligg. Fotpositionen är nära att hon kan och jag har även kört lite spår med henne, vilket hon visade sig vara lovande i.

Jag har lite planer för Indra som jag hoppas blir av. Utställning kommer jag köra med henne.. Men den största planen är att träna och tävla i skydd och lydnad. Jag är även lite intresserad av spår då hon var så duktig på det!

Hon älskar att träna och att göra saker tillsammans med mig. Hennes fokus är inte perfekt just nu men såpass ny som hon är här hemma så kräver jag inte det heller. Den kommer nog komma om ett litet tag när hon kommit helt till ro.

I den här tråden kommer jag lägga upp filmer, bilder och skriva om hennes träning och våra framsteg. Kort och gott, ni får följa hennes uppväxt :)

[Ronon-m]
0

Indra

[Ronon-m]
0

Indra

Workingdog
1

tass :) Ska bli roligt att följa er!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Michaela-N
1

Sätter en tass här!

Nicolew
0

Fy så söt! Vilken näsa ^^

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

[Ronon-m]
0

Tack! Hehe ja den är stor :)

[Ronon-m]
1

Idag kom dagen då jag kunde börja jobba bort skällandet på Indra! :D

Indra har hela tiden skällt väldigt mycket på andra hundar. Hon har blivit till och med lite frustrerad för att hon inte fått komma fram till dom. Idag började jag med träningen på just detta och det funkade kanon. Hon slutade skälla efter första hundmötet och gjorde det inte mer på någon av alla de 4 hundar vi mötte den promenaden. Hon är verkligen snabblärd min lilla tjej. Jag tycker att detta kommer att bli så roligt!

Vi tränade även lite spår idag och det fungerade kanon! Hon gick ett spår på 25-30 meter och tog bara upp nosen 2-3 gånger från marken. Enligt mig är det jätte bra för att bara vara 4 gången hon spårar! Jag körde även lite positionsövningar, vilket bara blir bättre och bättre samt lite kontaktövningar som även det gick kanon. Glad

[Ronon-m]
0

Jag är så stolt över min tjej! Jag har bara kört fotpossition och fot kanske 5 gånger och hon kan det redan i språng. Henens koncentration blir bara bättre och bättre och hon lskar verkligen att träna!

Ett nytt problem har även dykt upp. Jag har gjort mina egna kampflätar som beskrivs i en annan tråd och Indra älskar dom! Tyvärr har hon börjat byta grepp heeela tiden och släpper den. Så nu tränat vi myckert mycket för att hon ska hålla kvar den i munne hur hon än får den utan att byta grepp!

Men hon blir bara trevligare och trevligare för varje dag och växer som en dåre gör hon också :)

Har tyvärr inga nytagna bilder på henne så jag får dela på en jag tog för ca 2 veckor sedan.

[Ronon-m]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lägger in en rolig film från idag :)

sofiek90
0

Roger har jätte fina hundar :) Har själv gått kurs där med min egan schäfetik (dock från annan uppfödare, men blev rek. att gå hos Roger då han är närmare än uppfödaren till min egna hund är)

Önskar er all lycka med träningen :)

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

#10 ja visst har han! Och duktig som tusan är han i hundträning också. Går där med båda mina hundar! Hur gick det för dig hos Roger då? Tack så mycket :)

Lägger in en ny film jag filmade idag :)

sofiek90
0

Ja, han är verkligen jätte duktig! Hehe, min schäfer va latast av alla på kursen. Inget dragande i kopplet, inget smygande med stanna-kommandona… Han skulle sett henne nu, 3 år senare - en helt annan hund. Vi gick valpkursen hos honom och la grunderna. Det har hjälpt mycket i den fortsatta träningen.

Vill gå flera kurser där, men risken finns att han skrattar åt mig. haha. Han sa redan i början av valpkursen att min tik skulle bli en soffliggarhund. Och visst har hon blivit det!

Hon är jätte fin, din lilla Indra :) och duktig! Min schäfer vägrar titta mig i ögonen… den andra hunden däremot har listat ut att ögonkontakt lönatr sig och tittar alltid efter ögonkontakt typ.

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

#13 haha nej då, han kommer inte skratta :D Gå dit tycker jag! Jag ska dit nästa vecka på valpkurs med Indra :)

Tack :)

sofiek90
0

Valpkursen är super, att det dessutom är hans egna uppfödning å han känner hunden e ju super :)

Ska försöka hinna med att ringa dit. Just nu har jag kurs med min tibbe, tävling med hästen som måste tränas till (den är 5/11) och en tenta som ska vara klar på söndag ^^ Fullt upp!

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Hehe okej då förstår jag att du har fullt upp! :)

sofiek90
0

Hehe ja , det är ett under att jag klarat 127 högskolepoäng ^^

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Oj då hehe ja det är bra jobbat! :)

kawer
0

Har också samma problem med Inez vid hundmöten. Hur jobbade du bort era problem?

[Ronon-m]
0

Jag fick hjälp utav Roger! Går ju kurs där nu men brukar även vara där en del och även prata med honom över telefon. Men ring honom och fråga! Så kan han hjälpa dig och ge tips. Han är ju instruktör också :)

sofiek90
0

Har du några planer på utställning?

Har du nya bilder på henne? :D

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Ja jag ska ställa henne på My dog i år :D Ska bli jätte spännande och kul :))

Nä jag ska fota henne nån gång denna veckan, har inte haft tid med det än. Men bilder kommer snart! :D

sofiek90
0

Ja funderade på att anmäla Vicki men de får vänta till nästa år. Ja ska till MyDog å kolla, så då ska ja kolla på er när ni är i ringen :-)

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Ja det hade varit jätte roligt!! Skrattande

sofiek90
0

Roger e väl också där då? Vickis uppfödare brukar kolla på schäfrarna också. Även om dom inte visar någon hund. Vet du om rasspecialen är samtidigt iår? Den har vart det innan :)

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Ja han ska vara på My dog i år men jag vet inte om han ska kolla på oss… Ska fråga honom :)

Jag har ingen aning :/

[Ronon-m]
0

Tog lite bilder av henne idag! Här kommer dom :)

[Ronon-m]
0

:)

[Ronon-m]
0

[Ronon-m]
0

Sötnosen :)

[Ronon-m]
0

[Ronon-m]
0

[Ronon-m]
0

Sista bilden :)

sofiek90
0

Sötnos! Jätte finabilder Skrattande Sött att du fångade det på bild när hon slickade sig runt munnen!

Här är en bild på min sötnos, på bilden är hon ca 18 månader. Om du ser oss i stan så får du gärna säga hej Flört

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Tack så mycket! Ja jag gillade den bilden! :)

Ja det ska jag absolut göra! Jätte fin var din tös! Väldigt fina färger :)

sofiek90
0

Indra är också väldigt fin och jag hoppas domaren på MyDog håller med om det Glad Tack! Jag blev kär i henne så fort jag fick se henne. Vi har båda hundar som uppfödarna ville behålla Flört

Jag vet en som tränar skydd i närheten, Roger känner honom också och kan säkert lägga in ett gott ord för er om dom pratas vid (dom gick i skolan tillsammans om jag inte minns fel). Dom tränar skydd och IPO. Det är väldigt duktiga hundägare och alla är väldigt snälla med lite olika raser. Dom ville jag skylle vara med min schäfer, som inte ens vågade ha dragkamp med mig när hon var liten för risken att bita mig i fingrarna, hehe. Jag kan svänga förbi och kolla om han som håller i det är hemma när jag har tid och fråga om det finns plats för en till. Dock har dom stall så rädsla för hästar är väl inget att rekommendera.Flört Även om ni inte ska tr4äna det ännu, kan det ju vara bra för er att vara i den miljön och se hur Indra reagerar å så.

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

#35 Tack så mycket! Ja det hoppas jag också Glad

Jasså! Ja det hade varit jätte snällt! Hon brukar se hästar och tycker dom är väldigt intressanta. Rädd är hon inte för dom.. snarare tvärt om :) Det hade varit kul att testa och se när andra tränar det! Indra älskar att dra dragkamp, hon tycker det är jätte kul Skrattande

sofiek90
0

Jag ska kolla upp det å fråga när jag ser han som tränar nästa gång. Min häst står numer i andra delen av orten där jag bor så åker liksom inte förbi där så ofta längre. Men jag kan ju ta cykeln å schäferhunden å motionera lite ;) Tar det för lång tid så skicka gärna ett pm å påminn mig :)

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Tack så snäll du är! :)

[Ronon-m]
0

En ny film på Indra när vi tränar fotpossition. Kom gärna me tips för jag vet inte hur jag ska göra med bakdelsvändningarna och hur jag ska komma vidare i fotpositionen heller… :)

sofiek90
0

Träna på en kloos med bakbenskollen. Funkar jätte bra :) Sök på youtube så kommer det väl upp en film du kan se på :) typ denna

http://www.youtube.com/watch?v=-5VShiAx548

MVH

Sofie

[Ronon-m]
1

Ja jag började träna klossträning nu på kvällen så det kommer nog fungera jätte bra! Hon fattade väldigt snabbt att det var upp på klossen hon skulle. Jag kan filma imorgon när vi tränar och lägga ut och visa er hur det ser ut! :)

sofiek90
0

Va roligt! Det är en smart hund du har ;) Jag tränar på de sättet med mina och den lille hunden fattar ju direkt, så varje gång hon ser en chans så ställer hon sig med frambenen på det och går runt. :D

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Tack så myck! Ho är vldigt smart! Haha så kul, då tycker hon verkligen det är roligt :D

sofiek90
0

Min lilla tibbe ääälskar uppmärksamhet så att träna tycker hon är jätte roligt. Då får ju all uppmärksamhet, massa beröm OCH godis, kan inte bli bättre ;)

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Haha va bra att hon är sån! Då gör det hela träningen mycket roligare :D

Här kommer en film från klossträningen och det fungerar kanon! Detta är det 3:e passet där jag för första gången tränar henne på att röra sig efter mig.

På första passet lärde jag henne bara att gå upp på klossen, på andra, lärde jag henne att röra sig lite, men inte efter mig eftersom det var ett för stort krav, och nu på tredje började jag med att få henne följa mig runt om, och jag tycker det ser bra ut! Jag är inte Jätte noga med att hon står helt rakt alltid då vi precis börjat :)

Sophie&Segra
0

#45, HAHAHAHAHAHAHAHAHHA asså jag dör.. Laddar snart upp ett klipp här på min Schäfer o pojkvännens Rottweiler valp, på hur dom såg ut när jag spelade upp ditt klipp.. Tungan ute

Men för att återgå till ditt klipp, så ser det skitbra ut! Klossträning är toppen o gör underverk för oss med hundar som inte vet att dom har två bakbe o en rumpa Tungan ute

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

sofiek90
0

Snyggt!

MVH

Sofie

Sophie&Segra
0

Där, nu funka det äntligen..

Som sagt, jag höll på o skratta ihjäl!

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[Ronon-m]
0

#46 Tack så mycket! :)

#48HAhaha ja jag såg den på den andra också! Själv höll jag också på att dö av skratt! Vissa tycker visst om mina beröm iaf :D

kawer
0

Kul att se!! Vad duktiga ni är.Glad Nu har jag fått lite tips.

Funkar förresten mycket bättre vid hundmöten nu, Inez sköter sig bra. När ska du ställa ut Indra?

[Ronon-m]
0

#50 Tack så mycket!!

Jasså vad bra! Hur har du tränat då? Alltid kul att höra olika träningsmetoder :)

Jag ska ställa henne Söndag den 8 Januari på My dog Glad