Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterallmäntövrigt
Läst 1540 ggr
[Ronon-m]
0

Täcke till Indra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Tror ni jag kommer behöva ha täcka på indra under vintern? Jag har ännu inte märkt att hon fryser men när snön kommer så tror jag inte det kommer behövas… Vad tror ni? :)

Hon är en renrasig Schäfer på 6 månader.

Sophie&Segra
0

Jag tror att hon kommer klara sig utmärkt.. Så länge man håller dom i rörelse brukar dom inte frysa Glad

Min fröken har bara täcke på sig första 10min-kvarten vi är ute, sen åker det av.. Och det är för att hon inte ska sträcka sig eller nått annat sånt i kylan, när hon rejsar runt :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Nikkis
0

Nej inget täcke på en Schäfer. ;-)
Täckar man en hund i onödan/"förebyggande" syfte så finns det en stor chans att man inte härdar hunden och på så vis hämmar pälsen göra sitt jobb.
Dessutom har din valp säkert sin underull redan nu och det börjar successivt redan bli kallare ute nu vilket leder till att din valps päls anpassar sig därefter. Du kommer få se en grym underull när den riktiga kylan är här. ;-)

[Ronon-m]
1

Okej då var det de jag tänkte! Ville bara vara helt säker men jag kände själv att hon har en helt annan pälskvalitee än min andra hund och visste nästan att det inte behövdes, men som sagt, vill vara på den säkra sidan :)

Tack för hjälpen :)