Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterallmäntövrigt
Läst 1863 ggr
[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

När börja era hundar löpa?

Min schäfertik började löpa idag, 31/8-12, 8 månader och 21 dagar gammal, så nästan 9 månader.
Underbart! Skrattande

Så nu är min fråga till er, hur gamla var era hundar och vilken ras?
Hade de någon speciell symtom innan?

HonHonDenDära
0

10 månader dock finns hon inte i livet nu.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Rajas
0

#1 Beklagar sorgen. Det låter som att hon dog/avlivades i samband med löp när du skriver sådär.

Raja min Golden tik var ett år ganska precis när hon löpte första ggn! :-) Hon löper ca var 9de månad :O

Mvh Millan

HonHonDenDära
0

2 Nej inte riktigt så. Hon va 10 månader när hon löpte, 11 månader efter det (utan löp i mellan) avlivade jag henne pga grannes amstaff attackerade henne, så pga dem sakdorna som uppkom avlivade jag henne 4dagar efter, för 2 månadersen.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Sophie&Segra
0

Återkommer med svar.. Väntar på att Segra ska börja löpa nämligen.. Tungan ute (Hon är 7½mån)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[xDAMPBOBPSYKFALL]
1

#2, jahaja, där ser man! :) #3, men ush vad hemskt! Må hon vila i frid #4, super! Snart på ingång ju, spännande :D

Urhaan
0

Båda mina började löpa när de var runt 8 månader :)

Randigatassar
0

Minns inte exakt men tror Etsa löpte första gången när hon va runt 8 månader Glad

Misarn
0

Alice första löp skedde redan när hon var 6 månader, hon har varit tidig med allt.

Sophie&Segra
0

Sådär då, då kan vi skriva här igen.. Segra blir 1 år den 9/2.. Och är i sitt första löp nu.. Hon va alltså strax över 11 månader när första löpet drog igång.

Symptom? Veckorna innan va hon överjävlig, lyssnade inte för fem öre, va trotsig o betedde sig som en apa HELA tiden..

Dagarna/veckan innan hon började löpa, började hon tvätta sig mer än vanligt samt blev mer kissnödig o kisade upp till 8-10 gånger på en 1½-2 timmars promenad.
Hon blev även supermysig veckan innan, skulle ligga nära hela tiden, gosa, kela, bli klappad o bara va tätt intill än hela tiden.. Det här hållt i sig genom hela löpet (hon är 1½ vecka in i löpet nu).

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.