Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketter: allmäntövrigt
Läst 1036 ggr
Tina
0

Vad sysslar ni med?

Ja vad sysslar ni med såhär i vintertid? Glad

Vi har otroligt mycket snö här hemma nu, det sätter nästan totalstopp för både vallning och spår som annars brukar vara det vi sysslar mest med. Nu blir det mest långpromenader och lydnadsträning. Skulle vilja prova drag men längdskidor är inte riktigt min grej, har funderat på spark. Någon här som sysslar med drag?

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

joheck
0

Viltspår är slut för säsongen tyvärr. Så det blir mest lydnad för oss också. Har en kompis som drar mycket med sina hundar. Funkar inte med mina dock eftersom dom är så små. Ska dock börja dra lite med Pin för skoj skull.

Ronja06
0

Vi kör på som normalt i princip. Agilityn ligger på hyllan dock och kommer börja någon gång i februari/mars igen. Blir kanske bara något agilitypass när möjlighet ges.

Vi tränar i inomhushall ett antal gånger i veckan eller på min egna plan utanför huset. (beroende på snön förståss) Men i dagens läge har nästan all snö töat bort! *happy me*

Vintersysslorna blir framför allt lydnad, men ska påbörja dragträningen snart. Likaså vallar vi.

Mvh Emelie Förlägen

[Timantis]
0

här bryter vi ner alla moment i beståndsdelar o pillar o pillar. Perfekt vinter träning. Ligger lite lågt nu ett tag då jag tycker hundarna ska få lite ledigt för att sen vara på o villiga i februari mars någon gång. Men lite gör vi.

axilur
0

Idag turades jag och sambon om att åka miniskidor efter hundarna, har gjort det ett par gånger nu och det verkar uppskattas. Annars blir det mest kontakövningar och lydnad.

/Anneli