Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterträninginlärning
Läst 1821 ggr
[Madlene]
0

Lite hjälp tack!

Hur gör man för att få hunden att stå upp på samma plats ifrån sittandes eller liggandes?

[Madlene]
0

Ingen som kan ge tips?

joheck
0

Antar du menar som i fjärren? Belöna endast då hunden gör rätt, flyttar hen baktassarna så är det inte godkänt. Du kan ju också försöka att locka lite med godis eller nått och se om du kan få fram det på så sätt om hunden inte bjuder på det naturligt, testa dig fram helt enkelt.

Cerrolyn
0

Så här gjorde jag (artiklen är skriven ur de gamla reglerna).

**MVH Cerrolyn

[Madlene]
0

Syns inga bilder/videor.

Cerrolyn
0

Vet inte vad som hänt, men jag måste klicka två gånger för att det ska funka.

**MVH Cerrolyn

[Timantis]
0

Bra film men skulle tro att du får hålla något gott närmre nosen än vad Cerrolyn gör på filmen. När den ställt sej upp kan du i början gärna säga stanna eller stå. Använd godishanden att stoppa så att hunden inte kan  gå framåt. lite trixigt men funkar bäst om man i början sitter på huk brevid hunden så du ser vad den gör med tassarna. Gå långsamt fram o träna inte sitt stå o ligg stå samtidigt utan dela på dom.

Cerrolyn
0

Nu kan jag inte ge realistiska filmer när det gäller detta då Ceasar undrar "vad är detta?" då han kan det.

Men självklart gäller det som vid all inlärning att ha toppen belöning till hands.

**MVH Cerrolyn

[Timantis]
0

# 7

det vet jag har problemet själv när jag ska lära om min golden något hon redan kan. Hon bara står o glor på mej som ett fån.

Det var bara för att förtydliga.