Dålig i magen, hjälp med foder!
Hej!
Är hundvakt åt en vit schäfer som inte alls gillar sitt foder, har fått påsportioner som hon får morgon och kväll.
Problemet är att hon tycker inte om det och hon bajsar ut typ hur mycket som helst! Igår bajsa hon 10 gånger och det är lite halvlöst, fortfarande så man kan ta upp det med påse men åndå löst och äckligt.
Idag är det diaree :/Och hon har bajsat 3 gånger än så länge.
Håller just nu på att koka ris men jag vill inte ge henne det billiga skittorrfodret jag fått med mig, hon behöver bättre foder!
Hon är fruktansvärt mattokig och dessutom äter hon bajs ute om hon hittar, vilket är äckligt men om jag fattat det rätt beror det på näringsbrist, vilket inte förvånar mig ett dugg. Hon är liiite liite smalare än vad hon bör vara också.
Vad ska jag köpa?? Vad ska jag ge henne?
Hur ska jag på bästa sätt sedan säga till ägaren att maten hon ger är kass??
Min blogg: SweGizmo.se
Det bästa är ju att samtala med ägaren direkt och köpa ett foder som denne kan tänka sig fortsätta med. Blir dumt om hon ska behöva byta foder sen när hon kommer tillbaks till ägaren.
Är det torrfoder du vill ge? Då finns det märken som Orijen, Taste of the Wild, Standart och Magnusson. Annars brukar färskfoder vara att föredra och där är Vom og Hundemat det mest rekomenderade fodret.
Berätta för ägaren just det du skrivit här. Att hunden är dålig i magen och bajsar otroligt mycket på en dag. Du kan ju också be denne läsa på lite om näringslära och vad en hund behöver i ett foder.
Alla hundar funkar olika på olika foder..
Men Standart och Magnussons föredrar dom flesta, och har bra erfarenheter av båda.
Fråga först och främst ägaren, om denna kan tänka sig att fortsätta med det nya fodret efter den varit hos dig.. :)
Får man fråga vad fodret heter ? som den får nu.
Standardt är ett bra foder som även ligger bra i pris, vilket jag antar är anledningen till att hunden får ett skitfoder idag ;)
Vad äter hunden för något?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar