Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikett: lydnad
Läst 1892 ggr
Workingdog
3

Ännu en tävling avklarad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var det bara att kliva upp klockan 6, för att vid 7 åka till Södertälje för att göra våran andra lydnadsstart.

Hade startnummer 4, och under platsliggningen så reser sig BÅDA hundarna som låg bredvid Lexi upp, efter kanske 30 sek. Så där stod man som ett nervvrak och bara hoppades att hon inte skulle resa sig! Vilket hon heller inte gjorde!

När det var våran tur att gå in så kändes hon jättebra, och så kommer vi in på plan, och poof, hon blev loj.. Linförigheten gick ju inte direkt bra. Bättre än förra tävlingen, men LÅNGT ifrån bra. Läggandet, inkallningen, ställandet och hoppet gick bra! Apporten tog hon, ställde sig upp, gick ett litet varv, kom tillbaka och satte sig. Var helt övertygad om att vi nollade den, men tänk så fel man kan ha! Fick en 6a ändå!

Platsliggning: 9.5
Tandvisning: 10
Linförighet: 6.5
Läggande: 9.5
Inkallning: 10
Ställande: 9
Apportering: 6
Hopp över hinder: 10
Helhet: 7.5

hade aldrig trott att jag skulle få så bra poäng! Då det inte kändes bra inne på plan! Men detta räkte iaf till 173.5 poäng och ETT FÖRSTAPRIS! är så sjukt glad! Nu slipper vi ligga och traggla i ettan, och går vidare i träningen för att kunna starta 2an i år! :D

Min finaste pärla!

tyvärr finns det ingen film, då han som skulle filma, jag vet inte, han filmade iallafall inte. Så fick ingen film Rynkar på näsan

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Randigatassar
2

Grattis! Skrattande

Jag och Etsa har oxå tävlat, dock gick inte första tävlingen (debuten) så bra men tävlingen igår gick bättre Glad

Lycka till med fortsatta tävlingar!!

Qepta
0

Grattis!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Besan]
0

Grattis! Dösnygg hund!

[Ronon-m]
0

Ååh GRATTIS! WOHO, va grymt jobbat av er! Skrattande

elinhusberg
0

Stort grattis Jennifer! Vi får ha någon träning tillsammans någon dag! :)