Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettlydnad
Läst 2537 ggr
[Ronon-m]
0

Tävlingen är klar!

Idag har jag och Indra varit och tävlat igen. Träningarna har känts så himla bra, och hon har gjort allt klockrent! Så jag hade bara höga förväntningar om dagen.

Men… återigen så snubblar vi på mållinjen. Hon gjorde allt jätte bra, men sen var det ETT moment som hon för första gången i sitt liv inte gjorde rätt på, och det kostade oss en förstaplacering och uppflyttning Gråter Felet hon gjorde var att hon inte la sig på läggande under gång.. Hon har gjort det klockrent innan på alla träningarna, nästan slängt sig i backen och sen satt sig upp jätte fint, så det var riktigt riktigt surt! Men så är det, vad som helst kan hända.

På platsläggning så fick hon en 9:a eftersom hon gnällde lite. Men det var på grund av en människa som dök upp i skogen helt plötsligt, flera hundar reste sig, en började skälla osv… Men Indra låg kvar, bara gnällde lite av oro, så jag var sååå stolt över henne. Och på apporten fick hon 8½, lätt tuggande. Men som vi har kämpat med den, så att hon äntligen tog den och var så duktig som hon var, gjorde mig nöjd :)

Film kommer senare!

Workingdog
0

vad roligt! Men vad surt att det inte blev ett första pris :/ Vet hur det känns, fick 155.5 p på debuten.. Och då var hon borta i LF, så vi hoppas på ett första pris imorgon:P

Ser fram emot att se filmen;)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Ronon-m]
0

JVerkligen! Ja riktigt surt, att ett moment som annars är hennes bästa, kommer ivägen för vinst… Men så är det tyvärr ibland :/

Det är hemskt att vara så nära, men ändå inte klara det! Ni är duktiga, har sett film på er. Ser kanon ut :)

På vår debut fick vi 157,5 poäng, då var jag sjukt less och blev "lite" grinig efteråt Oskyldig… Men det var bara att bita ihop och fortsätta träna :)

Workingdog
0

#2 jo precis, och alla nerver kommer in på tävling vilket gör hela situationen annorlunda.. Ibland till sämre, ibland till bättre. Lexi som i vanliga fall tuggar FRENETISKT på apporten, fick en 9a, med endast ett omtag, blev sådär lite lagom chockad!

Åh tack :) dock tycker jag väl inte riktigt det själv Oskyldig är så petig.. haha hunden tränger ju som ett as, nu kan man ju iförsig gå frammåt iaf.. det kunde man inte förut för att hon trängde så mycket Skäms

Oh nej, det var inte lite nära, och så tänker man efter, "om hon bara hade gjort det lite bättre hade vi klarat det" haha.

Jag vill bara komma bort från 1an, då jag alltid är otroligt nervös inför platsen, mest för att jag är rädd för vad de andra hundarna gör.. För många går in och startar fast dom inte har en säker platsliggning..*suck*

/Mvh Jennifer

[Ronon-m]
0

#3 Ja, nerverna kan förstöra en del tyvärr… Men vissa blir ju faktiskt bäst under press, som Lexi med apporten!

Schäfrar har ju en tendens att tränga mycket!! Indra har också trängt som ett as… Men det är bättre nu tack och lov. Vårt problem är att hon dunsar in i mig under inkallningen, men fick hjälp utav domaren idag som var både instruktör och schäferuppfödare, så nu kan jag äntligen träna bort de. För att få en 28 kilos schäfer inslängd i sig, gör ganska ont, och uppskattas inte på tävlingar (eller av mig under träning) Flört

Haha ja, jag tänkte ganska mycket efter det där, tääänk om hon hade suttit ner under tandvisningen tex. Hon skuttade upp och pussade domaren, så vi fick bara en 6:a, haha. Men efter det har hon fått 10:or på det som tur är.

Ja, platsen är det hemskaste! Min nervositet är innan och under platsläggningen. Så fort den är gjord, så rinner all nervositet av mig. Men det är inte roligt när andra hundar reser sig, det var en som gick fram till Indra, men hon låg kvar. Duktig prinsessa tänkte jag då :)

Men i 2:an är det ju ännu längre tid dom ska ligga, 3 minuter. Usch, jag kommer hinna dö under tiden tror jag. haha

Workingdog
0

#3 jo dom har ju det, haha det där med ett hopp in i en under inkallning känner jag igen ;) Dock är inte Lexi's så farligt, hon fick en 9a på den på tävlingen :)

OJ bara en 6a på tandvisningen för det :o Lexi ställde sig upp och hälsade, han ba kan du sitta då? och hon satte sig, han tittade, och hon fick 10.. När jag tävlade med Tyra så gick hon upp flera gånger, men fick ändå 10.. Har aldrig sett någon som har varit direkt hård på det :o

Haha jo det är ju det, längre tid ;) MEN det hade ju varit bättre om dom inte tagit bort dold plats.. Enligt alla jag känner så är man inte lika nervös under dold plats, för då ser man inte hunden osv.. Menmen dom har ju gjort ALLT lättare.. platsen i 1an lättare, inkallningen i 2an, platsen i 2an, osv, tycker det är lite tråkigt.. då blir det ju mindre jobb ^^

/Mvh Jennifer

[Ronon-m]
0

#5 Ja, men det var en dålig domare. Alla tyckte det… Så en 6:a hade jag nog inte fått av någon annan. Det stod att hon var lite ostyrig på protokollet.

Ja jag hade nog också gillat dold plats mer, så slipper jag se på den hela tiden vilket nog gör mig mer nervös än om jag inte skulle sett på den! Då slipper man ju se ifall nått är på väg att bli fel eller inte. Gör den fel så gör den, men man behöver inte så det hända! ;)

[Ronon-m]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kommer filmen. Kom även ihåg nu när jag tittade att hon flyttade lite på sig och satte sig snett när jag kom tillbaks från ställande under gång. Också en sån där sak hon aldrig gjort innan! Skrikandes

Workingdog
0

Jag tycker det ser bra ut i helhet! En sak jag lägger märke till är ingångarna, du gör ett dubbelkommando med armen, även när hon ska sätta sig ner i halterna. Men för övrigt ser det jättefint ut :)

/Mvh Jennifer

[Ronon-m]
0

Jaaa, det har jag inte tänkt på! Tack för att du sa det :)

Randigatassar
0

Nästa gång tar ni det Skrattande

Har du nån mer tävling på G?

[Ronon-m]
0

#10 Ja jag hoppas det! Skrattande Det är en i September som jag troligtvis ska ge mig på :)

Randigatassar
0

Okej, håller tummarna för ett förstapriset då :-)

[Ronon-m]
0

Tack så mycket! Glad