Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettköpa-hund
Läst 2395 ggr
dundeer
0

Vilken ras passar mig?

Ja, jag skulle vela höra vilken ras ni tycker passar mig för skojskull eftersom jag hör massa olika förslag hela tiden ! :)

Jag är en tjej, 18 år, ägt schäfer, rottis och några blandraser mer eller mindre hela mitt liv. Dom stunder vi inte ägt hund så har vi varit dagmatte år Alla olika sorter, från stora till små.

Jag går på naturbruksgymnasium där jag får ta med hund så den kommer vara med hela tiden.

Jag är aktiv och älskar att hålla på att träna och busa med hundar, jag har som mål att tävla (rally)lydnad och/eller Agillity, Men även köra lite spår på hobbynivå.

Mina krav:

• Inte mindre än en bc
  • Inte allt för mycket pälsvård men gärna långhårig
  • inte vara "på tårna" hela tiden utan ha en på/av knapp
  • Helst en ganska frisk ras
  • Lättanpassad till en familj.
  • Hyfsat liten vaktinstinkt
SamanthaJones
0

Berger des pyrrener (stavning?)

Kanske är aningen mindre än en BC men det varierar nog en del..

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

dundeer
0

Hmm.. Den har jag inte hört talas om! :)

Nuttra
0

Var det du som hade en hund från försvaret? Vad hände med den? :)

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

dundeer
0

Oj vilket minne! de var ju hur länge sen som helst jag skrev de ;)

Vi ska faktist låta henne somna in idag, Hon har riktigt hemska höfter och vi + försvaret känner att eftersom hon har fått sånna problm som hon har redan vid 8 månaders ålder så är de inte rättvist att hon ska få fortsätta gå med smärta :/ hon har E-F..

vallhund
0

Mindre än en bc på 13 kg o 54 i manken, eller mindre än en på 30 kg o 68 i manken?

Mycket bra info om våra bergers, både det positiva o det negativa, båda pälsvarianterna: http://www.gossarna.com/

Tyvärr är de för vackra för sitt eget bästa så det har avlats på hundar som inte bort gå i avel.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

dundeer
0

Än en liten BC :)

Tack för informationen! :)

Stormblomma
0

Någon retriever?:) Finns ju flera olika varianter att välja på. Tycker att det låter som om att du skall se över retrieverraserna med tanke på det du beskriver att du vill ha:)

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

dundeer
0

jag har inte varit så förtjust i retrivers som jag träffat, dock är de ju inte många, men kanske! ;D