Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettbruks
Läst 2011 ggr
SamanthaJones
2

Då var det tävling igen då.

Ikväll så ger vi oss på lydnadsklass 1 igen, jag och Prinsen. Även denna gång utan plats och enbart för att jag behöver träna mina nerver.

Momenten sitter som de ska fast han har blivit lite långsammare i ställandet sen vi började köra rutan (undrar varför?).

Min nya plan när det gäller tävlandet är att jag ska träna in momenten till tvåan och nöta platsen som en tok och när jag känner att platsen är redo så kör jag 1:an och förhoppningsvis kan jag köra 2:an i samma veva. 

Appellen skulle vi ha kört förra helgen men då var han halt när jag vaknade på morgonen så det var bara o ställa in.

Vi har däremot ställt ut två gånger i Maj. Första utställnignen blev han 1:a bästa unghunds hane och fick exellent + CK och i han hund konk. blev han 7:a och utslagen av två multi champ, 1 nordisk champ, 2 sv champ. så det är jag väldigt nöjd med.

andra utställningen kom han tvåa med exellent och väldigt fin kritik men tyvärr inget Ck (väldigt snål domare!)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

PiganX
0

Hur har det gått? Glad

SamanthaJones
0

Tävlandet har legat på is ett tag för det har varit väldigt mkt hundkurser och styelsearbete sista tiden. 

Samarbetet och stabiliteten har blivit mkt bättre och vi satsar på att göra lk 1 och 2 innan vintern. har börjat träna in momenten för 2:an för momentinlärningen är den lätta delen, han är väldigt tacksam på det sättet. vårt stora problem är att han ska ge tusan i folket runt omkring men det börjar bli mkt bättre sen jag införde tydliga belöningssignaler och system.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

PiganX
0

Kul att det går framåt iallafall Glad