Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterallmäntövrigt
Läst 1940 ggr
Across
0

Ni med Schäfer

Hur ser en vecka ut för er? Vad sysselsätter ni er med för aktiviteter?

Across
0

Ingen med Schäfer som kan svara?

[nataschaj]
0

Jodå!

Nu ahr ja bara en valp på 8v, men skall brja träna honom de vanliga, sedan gå på valpkurs för å sen börja gå på lydnad m.m

Han är för liten för att ''göra någonting med'

Men när han blir lite störa så är de muskelträning/skog simning här nu i sommar, träning nåra gånger i v, beror hur långt vi har kommit i valp kursen.

Ja lite så just nu.

Zebben
0

Har två schäfrar.

Min 9 åriga tik med artros gör inte så mkt just nu. Det blir 1-3 h lös i skogen med hundkompisar varje dag. Sen blir det till att följa med till stallet nästan varje dag. Tränar inte på klubben med henne längre. Men tidigare har jag kört spår, lydnad och viltspår några dagar i veckan.

Min snart 13 v valp har sedan 11 v ålder gått 2 spår i veckan. Kör inkallning, kontaktövningar varje dag. Har börjat på sitt och ligg. Men framför allt tränar vi fram olika belöningsätt. Kör on/off men framförallt leker vi väldigt mkt. Imorgon ska vi testa lite rapport för första gången. Hon ska i framtiden tävlas i lydand och Bruks.

Sophie&Segra
0

#3, Har du en ny Schäfer nu? :) Vart kommer denna lilla tös ifrån? :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[nataschaj]
0

Här blir de valpkurs nu om 2 v vilket ja ser fram emot, han e otroligt lätt lärd å arbetsvillig, han gör verkligen allt för å vara mig till lags, vilket ja ser posetivt på.