Vad tränar ni just nu?
Precis som rubriken lyder, tränar ni något speciellt just nu? Kanske ska tävla snart eller har ni en viloperiod?
Själv håller vi på att finslipa det sista inför LK 1 som vi kör för första gången den 21 April, både min och Prins första tävling någonsin =)
Ställande under gång har varit ett smärre hel*ete att få till min nu äntligen sitter det, hyffsat direkt oxå :P
Platsen är det som är kvar att nöta på för jag har haft tankarna på andra moment så tyvärr har platsen kommit lite efter *skäller på mig själv*
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Jag ska försöka få ihop ett program till freestylen för jag hade tänkt att tävla i sommar med min lilla Qrut, men sen ska jag också försöka jobba mer med spåret;)
Det kmr nog gå bra med platsen och lycka till på tävlingen :)
Just nu tränas här också allt som finns inom LK 1 eftersom vi också ska vara med i vår första tävling fast nu den 5 Maj. Det är en officiell tävling och jag är väldigt nervös! Det som jag fortfarande måste kämpa mycket med är just ingångar vid inkallning eftersom hon gärna kastar sig mot mig under ingången.. men det börjar nog bli lite bättre tycker jag :)
Stort lycka till, det kommer nog gå kanon!
Kör för lk1 under tiden jag jobbar med spåret i sommar för att starta apellen. Det enda vi behöver göra för att starta är att sätta ihop allting. Och börja på hoppet så klart. Resten är färdigt.
Vad roligt att höra om vad ni pysslar med!
#2: vart är det du ska tävla?
#3: Appellen har jag oxå som mål att tälva i sommar o ska så fort ettan är avklarad börja lägga lite krut på spårandet igen. Är ju så kul o spåra!
Vänligen
Sofia
#4 Jag ska tävla för TÖBK på Öckero :)
Jag tränar trick hemma, hopp upp på ryggen och hoppa igenom en ring men Tinja har haft ont i ryggen (av okänd andning) så hon ska få vila och sedan får vi se om jag fortsätter eller om jag får träna på något annat :)
Vanligt valp-träning med lilla Schäferpärlan blir det här..
Lägga grunder, lära sig att lära, mycket vardagslydnad och alltmänt hundhyffs 
Men framför allt så leker vi massor..
Those who play together - stay together!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Främst så tränar vi på momenten i lk2. Sedan blir det ju en del freestyle etc. också.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Jag har tappat en hel del motivation i hundträningen så just nu blir det mest spår och andra "skogsaktiviteter" och fysträning.
Annars tränar vi tävl.lydnad, Rallylydnad, fys/balans och lite freestyle utöver spåret då.
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Jag och min hyfsat nya hund håller enbart på med viltspår. Tanken är att han och jag ska bli ett godkänt eftersöksekipage. Så nu tränar vi först och främst inför viltspårprovet som vi tänkte göra i höst (är ju uppehåll under sommaren). Hittills har vi enbart kört 100m raksträcka, men ska börja så smått med vinklar nu när han är så säker i spåret =)
För övrigt tränar vi bara vardagslydnad och lite småsaker som är bra att ha =)
Jag bröt efter linförigheten. La inte heller platsen. Hade en riktig skitdag. Står mer i tråden "platsen var det ju oxå" om ni orkar läsa om min o hundens dag :P
Vänligen
Sofia
Vi tränar freestyle, lydnad och viltspår :)