Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketter: hälsasjukdomarskötsel
Läst 1462 ggr
BARFmycat
0

Om du kunde, skulle du BARF:a?

1. Om du hade kunskapen att BARF:a, och om ditt djur åt det du gav utan problem, skulle du göra det då?

2. Tycker du att konceptet med BARF är en bra idé, eller motsätter du dig mot det?

3. Om du i dagsläget skulle vilja BARF:a men inte gör det, vad är det som hindrar dig?

4. Om det fanns ett färdigt kompletterat foder att köpa som är rått, ungefär som rått blötfoder utan spannmål, skulle du köpa det då till ditt djur?

5. Har du några övrigs synpunkter eller åsikter på varför BARF inte är vanligare än vad det är idag?

Jag kommer inte att kommentera era svar i tråden (luften är fri), är enbart intresserad av att veta hur den allmänna uppfattningen är.
Jag håller på med ett projekt nu och era svar skulle vara mycket värdefulla för mig!
Svarar naturligtvis på frågor om ni vill, antingen här eller i PM.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Zabbio
0

Ja, jag vill barfa.

Problem: min hund äter inte regelbundet. Har försökt många gånger, testat alla knep som kan ges över forum.. varit ihärdig och konsekvent.. han vägrar och blir ohälsosamt mager. Äter ett par dar, sen trötnar han trots att det är varierat och att han älskade det han fick förra gången han fick det.

Ger nu Bravo ox blandat med bravo plus med och utan vom - nu äter han nästan varje mål. Någon gång i månaden skippar han, jämfört med ett par dagar i veckan annars. Nu har han gått upp till en smäcker men hälsosam vikt, känner revbenen tydligt men de sticker inte ut så att fingrarna sjunker in en cm mellan dem längre..

Hade gärna köpt ett spannmålsfritt färskfoder men har svårt att få tag på det (och  väldigt dålig ekonomi). Därför mixar jag så han får ca 20-30% spannmål.

Får även nypon och nässla i fodret för skadad led och för vitamin och mineralinnehållet.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

pavor-nocturnus
0

1) Ja, det skulle jag.

2) Jag tycker att det är en bra idé. Oavsett vem som äter bör det vara så närliggande det naturliga som möjligt - jag är ganska strikt evolutionist.

3) Ekonomisk situation och okunskap. (pluggar)

4) Ja, under förutsättning att det är ekonomiskt hållbart för min budget.

5) Okunskap, upplevt tidskrävande, inte lika bekvämt som att sticka ned ett mått i en påse.