Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketter: träninginlärning
Läst 2046 ggr
Elcyion
0

Seminarium med Grisha Stewart

http://rplushundskola.wordpress.com/aktuellt/seminarium-grisha-stewart/

Någon som vet något om Grisha Stewart? Är seminariet värt 2300:-? Ämnet i sig är jag extremt intresserad av, och med den hund jag har idag är all kunskap av den här typen guld värd. Men att betala så pass mycket pengar för en dålig föreläsare känns sådär. Tänkte därför kolla om någon annan vet något om föreläsaren innan jag skickar in en formell anmälan.

Medarbetare på jack russel terrier

SamanthaJones
0

Vet inget om henne, tyvärr. Men det lät väldigt lockande! Är jätte sugen på att gå själv men har absolut inte råd! Har redan bokat in tävlar, kurser o utsttällningar för 7000! (hjälp)

Kan du inte gå dit o smuggla med dig en bra videokamera o skicka filmen till mig :p haha

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Elcyion
0

Du råkar inte ha en att låna ut? Flört

SamanthaJones
0

Haha, tyvärr inte ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

reverse
0

Grisha Stewart är väldigt duktig och kunnig och har utvecklat BAT (behaviour adjustment training) som är effektivt på exempelvis rädda och aggressiva hundar. Utan obehag och tvång. Gillar man tex CM lär man nog tycka att Grisha är för mjäkig, för hon jobbar alltid på en nivå där hundar klarar att göra rätt. Hade jag inte varit upptagen med en valp så hade jag kastat mig över detta seminarium. Hur hon är som föreläsare i sig kan jag inte betygsätta eftersom jag inte varit och sett henne. Här kan man läsa lite om henne i alla fall.

//Lina

Elcyion
0

Jag tycker INTE om CM. Ämnet är precis på det sättet jag vill jobba med min hund. På en nivå som han klarar av som ger honom positiv respons på det han gör bra/rätt. Men ingen verkar ha hört talas om henne. Kände att jag inte riktigt var 100% på att gå om någon inte kunde säga något bra om henne.

reverse
0

Oj, jag lever nog i min egen lilla bubbla. Skrattande I ¤mina kretsar¤ är det ingen som INTE vet vem Grisha är. Susan Garrett och Emily Larlham verkar också inte riktigt ha hittat ut till den "stora massan" här i Sverige så att säga, till exempel. (Emily bor ju här numera, så det blir nog ändring på den saken.)

Men det finns filmklipp att se med Grisha, det kanske kan ge lite kött på benen om det känns värt eller inte.

//Lina

Elcyion
0

Emily Larlham vet jag vem det är, även om hon är mer känd som Kikopup i "mina kretsar".

PetraKarin
0

Det är absolut värt 2300kr! 
Själv sitter jag här och försöker reda ut om jag har råd eller inte, för mig som inte bor i Stockholm är det ju resa och boende att tänka på också….

Dessutom krockar det med högskoleprovet Rynkar på näsan

reverse
0

#8 Jag tror det kan finnas möjlighet att ordna boende åt dig om det kniper. Flört

//Lina

PetraKarin
0

#9 Hihi Kyss
Om det ändå hade varit det enda som stod i vägen….

PetraKarin
0

Elcyion, har du anmält?

En fågel viskade i mitt öra att det finns platser kvar till seminariumet och det är ju rabatt ett par dagar till :)

Elcyion
0

Jag har anmält mig för flera veckor sedan Tungan ute Ville vara säker på att komma med Skrattande

reverse
0

Ja herregud, ska nog försöka ta mig dit på något sätt…

//Lina

PetraKarin
0

#12 & 13 Åh så roligt! 
Jag är minst sagt avis, men jag kanske borde se till att få tag i någon bok eller film hon har gjort åtminstone…

Elcyion
0

Bokus säljer en bok av henne om BAT iaf. Tyvärr på engelska, men var inte blodigt dyr.

PetraKarin
0

#15 Ja just det, den har jag kollat på tidigare :) Jag har inga problem med att böcker är på engelska. Ja den var riktigt bra pris på :)