Rottweiler, känslig mage?!
Ni som har rottweiler, är era hundar extra känsliga i magen? Alltså lösa ofta osv?
Inte vår tjej i alla fall! Men hon har däremot fått bukspotskörtelinflammation en gång så hon får light-mat. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Vår kille är snart 15månder och är lös i magen ganska ofta. Dock så har vi fått byta foder fyra ggr pga hans mage och med detta fodret så får han iallafall behålla näring och bajsar normala mängder.
Oavsett vad det beror på foder, allmänt känslig mage eller det kan ju vara pga sjukdom också min fasters hund var dålig i magen mkt o det visade sig att hon hade ngn sjukdom.. Så tror jag inte att det är rasbundet ;)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Har fått höra att råttor är känsliga i magen upp till året då de är extrema dammsugare, undrade bara om fler märkt av det. Snart tid för vetbesök får be de kolla upp hans mage då också:)
Okej. Min hund (amstaff) är också dammsugare och bajsätare. Många hundar är det när de är yngre.
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Okej:) får hoppas de blir lugnare med åldern för gå och byta foder titt som tätt gör inte han bättre. :)