Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterhälsasjukdomarskötsel
Läst 3421 ggr
NattaArne
0

Rottweiler, känslig mage?!

Ni som har rottweiler, är era hundar extra känsliga i magen? Alltså lösa ofta osv?

dermot
0

Inte vår tjej i alla fall! Men hon har däremot fått bukspotskörtelinflammation en gång så hon får light-mat. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

NattaArne
0

Vår kille är snart 15månder och är lös i magen ganska ofta. Dock så har vi fått byta foder fyra ggr pga hans mage och med detta fodret så får han iallafall behålla näring och bajsar normala mängder.

Chilli10
0

Oavsett vad det beror på foder, allmänt känslig mage eller det kan ju vara pga sjukdom också min fasters hund var dålig i magen mkt o det visade sig att hon hade ngn sjukdom.. Så tror jag inte att det är rasbundet ;)

NattaArne
0

Har fått höra att råttor är känsliga i magen upp till året då de är extrema dammsugare, undrade bara om fler märkt av det. Snart tid för vetbesök får be de kolla upp hans mage då också:)

Chilli10
0

Okej. Min hund (amstaff) är också dammsugare och bajsätare. Många hundar är det när de är yngre.

NattaArne
0

Okej:) får hoppas de blir lugnare med åldern för gå och byta foder titt som tätt gör inte han bättre. :)