Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettlydnad
Läst 1998 ggr
fettmedkevlar
0

Anmäld till lydnadstävling

GAH! Vad har jag gjort egentligen?

Jo JAG av alla människor har anmält mig och en av hundarna till lydnadstävling. Första gången jag ska kliva på plan för att tävla, och jag är redan nervös!

Har ni några tips på hur man lugnar nerverna före och under tävling? Tanken är att vi ska tävla 1 oktober, men vafan… Som det känns nu vill jag hoppa av. Hunden är tävlingsklar men det är definitivt inte jag.

Ska jag hinka i mig en vinpava innan jag kliver upp för att lugna nerverna? Åh, ge mig något tips som fungerar så man inte är som en asplöv.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Workingdog
0

dom tips jag har fått ( ska också tävla 1 oktober, första gången) är att stäng in dig ien bubbla, i den bubblan finns bara DU, HUNDEN och TL. Ingen annan. det är det du ska fokusera på, så kommer det gå bra!

Tyvärr har jag inte några egna erfarenheter utan det här är det jag har fått höra av andra:)

Och Lycka till! :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

fettmedkevlar
0

Aha vad kul :D Vart ska du tävla?

Ja jag har varit inne på den tanken ett bra tag, men det känns som det kommer vara super svårt att slappna av så inte hunden blir helt spattig pga att jag som förare har kassa nerver. Är så himla nervös så det är sjukt!

Lycka till du med :)

fettmedkevlar
0

OK, en uppdatering kring lydnadsdebuten då..

Var totalt 14 anmälda, 10 som var där. Platsliggningen blev uppdelar i två delar då det var såpass många. Jag hade oturen att hamna bredvid en liten kanintax, valde att avstå då min hund anser att småa hundar är lika med byten.

Fick totalt 153 poäng och ett andra pris, är hur nöjd som helst över det hela. Men visst kändes det lite surt att få veta om jag hade tagit platsliggningen så hade jag fått första placering och ett första pris. Fast ändå, hellre det säkra före det osäkra.

Har fått min första "pokal" som skall föreställa malmsten(bor i Kiruna där vars stad är känd för malmbrytning i LKAB).

Så förhoppningsvis blir det fler tävlingar och platsliggningar där jag har hunnit träna med hundar i små format utan att riskera att det blir två stycken av en liten hund.

Workingdog
0

#3 gud vad roligt att det gick så bra :D Grattis!

/Mvh Jennifer

fettmedkevlar
0

#4 Hur gick det för dig igår då? Du skulle väl också tävla?

Workingdog
0

#5 yes jag tävlade. Det gick helt okej. ett tredje pris på 137.5 poäng. En 10 på platsen och tandvisningen, vilket jag är otroligt nöjd över då det var en man med keps som böjde sig över.

Sen så klarade vi iaf alla moment, så ingen nolla :)

/Mvh Jennifer

fettmedkevlar
0

#6 Grattis till ett bra resultat :D