Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterallmäntövrigt
Läst 1835 ggr
dundeer
0

Vill inte äta

Jag fick i Torsdags (21/7) hem min Schäfer hanne på 11 månader. Han har inte ätit någonting sen där på morgon.

Jag vet att de kan vara så att hunden inte äter p.ga miljöomväxlingen men jag undrar hur länge jag kan vänta utan att börja misstänka någonting?

Han dricker utan problem :)

madilicious
0

Som du skriver kan de ha med miljöombytet. Man brukar väl säga att en hund kan vara utan mat 3 dagar men se till att den får i sig vätska. Är det samma mat du ger honom som han fick där eller en ny?

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko

dundeer
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Okej ^^ Han har somsagt inga problem alls med att dricka :)

Han får samma mat som han fått hela sin uppväxt, eller ja, samma märke, har gått över från valp foder för en månad sen tror jag de var

madilicious
0

Fråga uppfögdaren om det var där du köpte honom eller tidigare ägare hur han ätit den sista tiden innan han flyttade till dig?

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko

dundeer
0

Han hade ätit bra innan han kom till mig, även under transporten upp hade han ätit.

Nikkis
0

Är det torrfoder den äter? Ta med frullen ut på morgonkissen (eller middagen) och testa att hälla ut det på gräsmattan. Förhoppningsvis så äter hunden det och får i sig iaf lite näring.

Annars så är det bara ställa ner skålen, vänta 10-15 min, ta upp och erbjuda vid senare tillfälle. En frisk hund svälter sig själv Aldrig mer än absolut nödvändigt. Gäller bara att vara mer envis. ;)

dundeer
0

#5 han har fått i sig litegrann nu (ca 0.5dl) men jag kommer börja med fasta måltider