Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettfoto-film
Läst 2206 ggr
fettmedkevlar
0

Makalöst häftigt!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det här är så otroligt coolt att jag är imponerad till max!

Klicka HÄR för att se.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Nikkis
0

Har sett den tusen gånger förr, och den tål att ses på minst tusen gånger till. SÅÅ AWESOME! <3

Men gubbarna har baske mig alldeles för mkt fritid, haha. x'D

[rightPAW]
0

Haha helt sanslöst!

[IsabelleA]
0

Jag tänker mest på att hundarna och förarna är OTROLIGT skickliga, jag som vallat (oregelbundet) i 1,5 år VET hur svårt det är. Visserligen har dessa gubbar vallat otroligt många fler år än mig, men jag må säga att jag är imponerad! Vilka otroliga kunskaper alltså! Glad

Arrowhead
0

Wow, impad! De där e en av mina stora drömmar, vill kunna valla!! Skulle doch aldrig bli så bra :P

[Sniff]
0

Oj, verkligen häftigt och imponerande! Skulle gärna vilja kunna valla så, det är det coolaste man kan göra med en hund juSkrattande

[IsabelleA]
0

#5 Jag håller helt klart med dig där!

Delvoriah
0

Jag växlar mellan att tycka att det ser riktigt häftigt ut, och att fåren nog stressas upp en hel del…

http://brisingasmycket.se

[Sniff]
0

#7 Jo, jag tänkte också på det… lite synd om fåren ibland, när de hade de där lysande sakerna på sig till exempel.

Nikkis
0

På vilket sätt lider fåren av att ha dom där lysande sakerna på sig?

[rightPAW]
0

#9 Det kan nog vara rätt stressande, kan jag tänka mig.

[Sniff]
0

#8,9 Ja, jag tror att de kan bli stressade av det… Men de kanske är vana?

Delvoriah
0

Jag menar också att får inte är vana, och därför blir stressade av, att jagas runt nattetid med lampor på ryggen… Även att de föses fram och tillbaka dagtid kan säkert vara stressande.

http://brisingasmycket.se

Nikkis
0

Till er 3:

Dessa får är garanterat invallade, och hundarna i fråga uppenbarligen väääldigt rutinerade och har "fårvett", så jag tror knappast att fåren blir stressade.
Vad är skillnaden av att fåren blir vallade dagtid från en hage till en annan, till klippningen, till ladan eller vad som helst till det filmen visar?

Jag tror inte heller att fåren är nämnvärt bekymmrade över att ha dom där ljustäckena på sig. =)

[rightPAW]
0

#13 Du tror inte fåren är bekymrade, jag tror det. Sen om dem är det eller ej lär vi ju aldrig få reda på.

Nikkis
0

Såvida man inte tänker logiskt och använder sunt förnuft. =)