Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketter: allmäntövrigt
Läst 1832 ggr
Nikka
0

Ni med två hundar, kostnad?

Ni som äger två hundar (eller fler), vad kostar det för er i månaden att äga två st? Allt som allt, mat, försäkring, kurser, dagis, allt.

Vill bara veta på ett ungefär vad det kan ligga på att äga två hundar?

Tacksam för svar!

[nataschaj]
0

Jag har har 3st.

Foder ca 1000kr (köper 3 säckar 20kg foder å de e mkt billigare än 15kg, å bra kvalite) å detta räcker då ca2 månader.

Försäkring ca450kr

Dagis är dem ej på då ja e arbetslös..

Kurs går ja ej på just nu häller, ska börja så fort ja hittar ett bra bruksklubb som känns rätt, men ca 300kr

ErikaJ83
0

Det beror ju på vad man har för hund (storlek), vilket foder hunden får och vilket försäkringsbolgman har den försäkrad i.

Workingdog
0

Jag har 4 hundar.

Foder: Vet inte riktigt, vi kör med förskfoder + ben och det är min pappa som fixar benen från en han känner så har ingen aning om vad det kostar, men kanske 500-600 kr i månaden.

försäkring runt 500 kr i månaden och sånt.

Dagis är dom inte på då mamma är sjukskriven

Kurser går jag på ibland med min ena hund och då kostar det ca 250-300 per kurs.

Sen tävlingar lite då och då. Om det är Agility så är det alltid 2 starter så då blir det ca 100 kr per gång , om det är freestyle blir det ca 50 kr per tävling. Sen nu den här månaden är det klubbmästerskap så då blir det 40 kr dit.

Godis, vi köpte en liten hundmatpåse som jag har som godis som har räkt i ca 3 månader. Annars frolic då det behövs köpas in :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus