Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketter: ipobhp
Läst 2305 ggr
Marylojs
0

Bakslag i apporteringen, hjälp!

Sitter och kliar mig i huvudet och förstår inte riktigt hur detta kommer sig.

I förrgår tog vi ett jättekliv med apporteringen, hon satt och höll den i ca 10 sek innan hon fick klick och belöning.

Igår kväll ville hon inte ens se åt apportbocken när jag plockade fram den, och att ta den i munnen var det inget snack om. Tänkte att hon var trött efter en i intensiv dag och gav upp. Försökte i morse igen och i stort sett samma sak.

Hur kan detta komma sig? Jag har aldrig korrigerat, endast klickat in apporten, så jag tycker inte att hon borde kunna koppla ihop den med obehag.

Cerrolyn
0

Hur har det gått?

**MVH Cerrolyn

Zebben
0

Blev kanske ett för snabbt kliv fram. Även om hon utförde det så kanske hon tyckte det blev för mycket. Vet ju inte hur länge hon höll den innan Ni lyckades med dessa 10 sek.

Har Du kört något mer sen sist?

Cerrolyn
0

Jag tror också att det gick för fort fram, jag har fått bakslag på ett moment som det verkade som att Ceasar fattade på en gång. Så nu är det träning som gäller.

Men envishet kommer man långt Flört

**MVH Cerrolyn

Zebben
0

#jodå, en envis hund kommer långt.. Tungan uteFlört

Cerrolyn
0

Jag syftade på en envis matteFlört

Men visst det stämmer på hundar också.

**MVH Cerrolyn

Marylojs
0

Halloj!

Jag har inte tränat apportering sedan dess faktiskt, tog ett brejk och gjorde annat, efter att ha rådgjort med träningskamrater. Ska göra ett nytt försök nu snart tänkte jag.

Cerrolyn
0

Glöm inte att uppdatera oss.

**MVH Cerrolyn

Marylojs
0

Lovar!