Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketter: tävlingarlekar
Läst 2341 ggr
Cerrolyn
0

Blev för många nollor *elit-lydnad*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I söndags var jag och Ceasar på Kalmar Bk och tävlade lydnads eliten. Vi var 5 ekipage och jag fick nr sist.Flört Eliten och klass 3 gick först med lottning 17.00 och de körde på två planer. Vi var närmast klubbstugan och planket (de har satt upp ett plank med borrade hål till de doldaförarna). När jag tittar i ett av hålen i sitt i grupp så ser jag att Ceasar kliar sig.Skrikandes och när jag kom tillbaka så låg han ner.Förvånad Betyg 0. På platsen så kollade jag till och då låg han fint, kände mig riktigt nöjd men när jag gick tillbaka så satt han upp.Skrikandes Betyg 0 där också. Sedan fick vi vänta en stund och hann få uppfattningen att det var en snäll domare (tänker tävla mer för honomTungan ute). Sedan blev det vår tur. Jag hade busat upp Ceasar innan och kört lite med honom. På ff gick han hur illa som helst, är glad att jag glömde dvdn till kameran (Oskyldig). Jag trode vi skulle få 5-5,5 men vi fick betyg 6,5. På gårutan så kändes han bra, men det var varmt och han är inte så snabb som jag hade önskat så segt sitt och ligg med betyg 8 som följd. När det var dags för inkallningen så tänkte jag på hur jag skulle säga det och hoppades att han skulle göra som jag vill. Men icke, han var så seg i tempot, ställandet och läggandet, dock så satte han sig rakt. Betyg 9 för något långsamt tempo. TL sa att det var elitens snyggaste inkallning den dagen i alla fall. Kyss Rutan är ett moment som inte sitter så bra, han sprang ut bra till konen och sedan när jag skickad honom mot rutan så såg han den inte, han letade och letade och när han fann den var lyckan total (tro ni mig inte så fråga HarrietKiaraFlört) så med några extra kommandon så fick vi betyg 8. Dir. apporten gick inte alls bra. Han är igentligen riktigt duktig på detta men vi fick höger apport och den låg ca 10m från rutan och träapport på brunt gräs gjorde att han inte såg den utan gick till rutan istället, så betyg 0. Ett moment som Ceasar absolut inte gillar är metallapporten med hopp. Han verkligen hatar metallen så jag tar det som det är. Fick göra ett dk då han inte hörde mitt första kommando "hopp" och han satte sig långsamt gjorde att vi fick betyg 7,5. Vittringen är han bra på, men har börjat att ta omtag mm, dock inte då utan det var lågt tempo som drog ner till betyg 9. Sista momentet är fjärren, han glömmer alltid tekniken och förflyttar sig, så även denna gång så betyg 8.

Detta gjorde att vi slutade på 193 poäng och ett 3e pris och en 5e placering.

Om tre veckor är det dags igen…

**MVH Cerrolyn

Zebben
0

Jamen för sjutton man kan inte vara bra jämnt. Ni kommer igen om 3 veckor. Det tar ju ett tag att köra in sig i en ny klass. Så nästa gång tar Ni det!

Cerrolyn
0

Tackar.

**MVH Cerrolyn