Snart snart så är det barmark!
Längtar såå tills det blir så gott som barmark i skogen. Nu är jag så sugen på att dra igång med spårträningen igen. Ska bli riktigt kul!
Den äldre ska få köra viltspår mest och den yngre blir det bruksspår. Bor ju numer så himla bra till att jag har skogen utanför knuten. Så nu kan jag gå ut och lägga spår, hem och ta en fika (eller ja träna hund 
) under tiden det ligger till sig å sen ut och ta spåret.
T.o.m så att sambon kan tänka sig att lägga lite spår då och då. Det blir inte så stor grej som vi fått göra tidigare. Att han ska ta bilen och åka iväg för att lägga spår. Nu blir det mycket lättare att muta sig till ett.
Ska även bli lite spännande att se om man hittar några snitslar i skogen i vår/sommar. Har ju ingen aning om ifall jag har några "konkurrenter" i skogen om spårmark. Har ju bara bott här i ca 8-9 månader.
Oj vilken tur du har. Jag har långt till spårmarker.
**MVH Cerrolyn

Jag längtar också tills våren kommer på riktigt, men här ska det bli ca 8-10 plus efter helgen har jag hört!
Hoppas det stämmer!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#1 Du får komma ut till mig så kan vi lägga spår. 
Tack för inbjudan, när ska vi komma?
**MVH Cerrolyn

Nu är vi nyss inkomna från skogen. Det börjar se bra ut….
I början på veckan kan vi nog lägga första spåret. Det ska ju bli kalasväder imorgon och ca 8 plusgrader. Me like!
Samma här, me like.
**MVH Cerrolyn

#4 Vi kan ta det när jag kommit hem från Gran canaria 
Låter jätte bra.
**MVH Cerrolyn

Vem längtar inte men vi bor i Kalix så vi får hålla tillgodo med hårda spår flera månader till 

#9 Du är också välkommen till mig 
Ja, en träff hos Harriet
**MVH Cerrolyn

Imorgon blir det spårträning. Ska bli riktigt skönt!

Här o i Umeå är det fortfarande massvis med snö och långt från barmark. Men nästa onsdag går mitt flyttlass 45 mil söderut till Bollnäs så jag hoppas det ser lite bättre ut där:)

Hoppas verkligen att vi slipper mer snö nu. Den som kommer nu regnar ju ändå bort. Nej, nu vill vi ha vår så vi kommer ut i skogen igen. 

#16 Det har vi med men jag menar att vi vill behålla den så vi kan se våra fina snödroppar. 

Vilken härlig bild.
**MVH Cerrolyn

#16 Fin bild!
#18 Härlig bild!
Här kommer det ev. snö igen…
Bor i Bålsta, 45km nordväst om Sthlm.. Vill inte ha mera snö nu! Det är ju på väg bort nu ju!
Ha en bra dag!

# 18 Mysigt! 

Nu är jag äntligen på väg att få komma ut och köra ett spår. Har huvudvärk och halsont och känner mig mindre kry. Men sambon är snäll och lägger spåren så jag bara behöver gå med hunden.
Och under tiden jag går med hundarna så fixar han iordning supergod lasange till middag. Mmmm!!! Ibland (läs: ofta) har man det extra bra!
Sen blir det mys i soffan framför tv med två trötta hundar. 

#22 Härligt! Låter som en jättebra planering.
Hoppas det gick bra med årets första (?) spår. 
Ha en bra dag!

22# Ja, hur gick det??? Alltid lika spännande med första spåret för året!

Ha ha…önskar Ni inte frågat. Kan säga att det lät väldigt fint med inlägget, men verkligheten blev en annan. 
Helt plötsligt blev det ju jättemörkt jättefort. Så när sambon kom tillbaka så var det redan halvmörkt ute. Men vi kom iväg i alla fall. Satt min mkt ivriga hund i linan och bad henne leta upp spårstart. Hon for iväg som en kanonkula. SUPERTAGGAD! Första pinnen hittade vi efter ca 100 m. Tjoho…belöning och så skicka henne igen…ännu högre fart. Världens uppförsbacke och så jag höggravid (med 3 v kvar) hade fullt sjå med att bromsa, se var jag satte fötterna, det var väldigt halt på sina ställen. Mkt terräng och så mörkt!
Låter väl idealiskt!
Sen hittade vi pinne nr 3. Hrm…vart tog 2an vägen. Kunde ju inte se om hunden gått över den av ren spåriver då det var så mörkt. Sen hörde vi världens brak och iväg for det en flock rådjur. Hunden var ju redan supertaggad och gick ju igång på dessa, vilket hon inte gör annars. Sen var det ju så gott som kört. Omöjligt att veta om hon faktiskt spårade eller letade vilt. Så jag bröt och så uteblev det en belöning.
Men hon var lite trött ändå och matte var ännu tröttare. Jobbigt att bromsa hund i mkt kuperad livsfarligt hal terräng och så höggravid på det. Hrm…
låtsas som om vi inte spårade och tar årets debut en annan dag. 
Behöver jag nämna att jag inte tog den andra hundens spår…. 

#25 Hahahaha! Jag ser det framför mig som en film, guuh vad roligt det måste sett ut
Haha! 
Men varför provade du inte den andra hunden?
Menar du att det inte var en rolig tripp med den första.. Hmm… 
Ha en bra dag!

#26 Ha ha…jo det måste ha sett ut. Tur att det var så mörkt så nån kan omöjligt ha sett oss.
Nä, hund nr 2 fick faktiskt avstå….hade ju överlevt första rundan så jag ville inte utmana ödet.
Hihi ja, jag kan också se det framför mig, kan även känna din trötthet och klumpighet (för smidig är det sista man är i det stadiet). Kanske ska lägga ett spår på en äng eller åker istället… Mitt på dagen
Sätt fast ett ankare längst bak på linan också så går det säkert bra.
**MVH Cerrolyn

#28 Smart tips med ankare på linan. Det borde vara en bra nödhjälp. Haha! 
Ha en bra dag!