Hundens favoritmat
Nu håller sista pannkakan att bli färdig och då tänkte jag fråga vad som är det bästa i matväg för era hundar.
Pannkakor (och omelett) är Nellys favoritmat, så jag har gjort pannkakor på 6 ägg till henne.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Mina hundars favoritmat är helt klart råa inälvor från nötdjur/kossor..som njure, hjärta eller vom/komage. Men även råa kycklingvingar som ett snack/tillltugg.
Men när du skriver om din hund här så kom jag ihåg att när jag var barn så hade vi/familjen en sheltie som bara ääälskade just pannkakor mer än allt annat..
Han fick dock inte pannkakor varje dag såklart haha, men varje Torsdag, när det var "pannkakor med ärtsoppe-dan"-när jag var liten- så fick han pannkakor. Han fick iofs alltid samma mat som vi åt (iaf för det mesta). Torrfoder fick han ytterst sällan.. Trots att han bara fick rester eller samma mat som vi åt så var han frisk och blev riktigt gammal.. Men pannkakor var alltid favoriten. 😃
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Jag har inte klurat ut vad Simon älskar mest ännu. Han får mest mat än så länge, bara 5 mån gammal nu. Färskfoder som mat och valptorrfoderkulor som belöningsgodis.