Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketthälsa
Läst 182 ggr
Magrat
2

Vår lilla Tesla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I går kväll fick våran lilla Tesla somna in, 10 år gammal, efter att ha vårdats på djursjukhus sedan söndags.

Hon fick åka in i söndags efter att ha drabbats av kräkningar och diarré, man lyckades stabilisera henne något sånär, men man upptäckte att tarmen var inflamerad och rörde sig inte., främmande kropp uteslöts rätt omgående då man inte kunde hitta något, och hon inte heller var den som satte i sig saker.
Man tog massvis av prover på lever, bukspottskörtel njurar osv, alla värden var okej. Men blodtrycket låg plötsligt på över 200 i övertryck och de kunde inte få bukt med det.
Hon riskerade att få organsvikt, bli blind, hjärnblödning osv. Diabetes uteslöts även det.

Däremot började man misstänka att hon hade en tumör i binjurarna, men det gick inte att konstatera då de inte kunde söva henne utan att riskera att hon dog under sövningen.

Efter fyra dagars kämpande beslutade vi att det fick räcka. Vår underbara tös fick somna in. Och vi är förkrossade.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Maria
1

Så ledsamt 😥

/Maria

Magrat
0

Det gör så ont. ;(

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Herveaux
1

#0: Beklagar sorgen efter er fina tjej. 💔

// Harley

[Tismon]
1

Fy vad hemskt, skönt att hon inte lider mer. Blir ledsen när jag får höra om djur som går bort 😕 Beklagar sorgen och vila i frid fina Tesla ❤️

• Redigerat 2022-03-17 13:31 av [Tismon]
Magrat
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack allihopa. Vi mår så fruktansvärt dåligt just nu, men hellre att vi mår dåligt än att hon behöver göra det. Vi är säkra på att hon är ung och frisk och springer omkring med sin "syster" Ivana nu.

flocken
1

Beklagar ❤️

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Magrat
0

Tack!

MonicaLagerquist
1

Beklagar sorgen ♥️💔

Stolt ägare till tre La permer

Heddiz
1

Jag är ledsen för er förlust 💔

Det är det jobbigaste, svåraste beslut man kan stå inför tycker jag
och det är en fruktad påminnelse för alla att leva i nuet och göra det bästa man kan för sin hund..

Det blir bättre, men man glömmer aldrig sin trogna vän❤️‍🩹

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Lona
2

Beklagar sorgen, alltid lika hjärtskärande!💔
Hon springer säkerligen med fina Ivana nu, jag kan inte tro annat än att våra tidigare familjemedlemmar har det underbart nånstans tillsammans.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
1

Så ledsamt!💔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!