Hållbara produkter?
Jag upplever att koppel, halsband,selen, täcken, bäddar och leksaker idag är av så usel kvalitet att de inte håller länge efter inköp och det besvärar mig lite, så därför skulle jag vilja ha tips på hållbara produkter. Till en brukshund med mycket kraft och energi. Saker ska banne mig hålla!!!
Bädd och dragkampsleksak är just nu akut. De går sönder efter en vecka…
#0: Vad föredrar orkanen för typ av bädd?
Mina hundar älskade att gräva och bädda runt i sina bäddar så de fick ett hemmabygge i form av begagnade soffdynor och barnsängsmadrass inne i dubbla påslakan med en drös av slit-och-släng-filtar ovanpå som de kunde härja med bäst de ville. Då gjorde de inte plånboken något när en filt var mer hål än tyg och byttes ut mot en annan begagnad pläd.
När det kommer till halsband och koppel så betalar jag gärna en sudd för ett i läder av bra kvalité. Tror jag haft samma läderkoppel i närmare 8år och det är inte det minsta slitet. Det har ändå varit med i ur och skur med två olika stora, starka (i början) dragiga hundar.
Kampleksaker går jag bet på. Mina jyckar har bara slaktat gosedjur men annars varit väldigt varsamma med sina leksaker.
// Harley
Haha orkanen… ja, han är tusan en orkan… gräva räcker inte, han biter och river också… älskar när det kommer ut vitt ludd eller skumgummi…
Hembyggen har inte funkat så bra. Just nu har han soffan. som han endast får vara i när jag är hemma. I bilburen en tjock tjock matta som är jättevarm och bra. På liggplats hemma ett gäng fleecefiltar, men tycker alltså inte att det är någon bra liggplats och vill gärna hitta en bra bädd.
#2: Dobbisarna jag har träffat har tyckt om att sova ihopsnurrade som en liten kringla och om din grabb också har den sovstilen så hade jag nog köpt något i sån här modell: https://www.arkenzoo.se/moderna-plastsang-oval-svart?38558 och fyllt med mysiga filtar och annat gosigt bit-och-slit-vänligt.
En bädd med stoppning i (BIA och liknande) känns bara som att det skulle glädja säljaren och bäddmördarhunden i ett par minuter. 😮
Svårt det där när vovve tycker det är skitkul att tömma saker på allt vad stoppning heter. 😔
// Harley
Vill man ha hållbar drag /kamp så är det brandslang som gäller.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

#4 vilket bra tips.
Stolt ägare till tre La permer
#3 Hm… den är lite osexig den där plastlådan…
#4 Ah… nu minns jag att jag hört det tidigare… hur får man tag på det? kan ju inte råna en brandbil ju… 🙃😜
#6: jag vet inte var man kan köpa det. Vet flera som gjort.
Känner ingen inom brandkåren?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
…………………………………..
Ett exempel.. Bara sök på brandslang
…………………………………..
#8 Tack, jo, jag gogglade lite faktiskt… men såg att det fanns många olika också…
Känns trevligt att det finns på Bauhaus, där åker jag förbi 1 gång i veckan, så, så jag kan kolla in den lätt.