Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketter: allmänthälsaskötsel
Läst 235 ggr
Lona
0

Låter ni era hundar bada ute?

Hur resonerar ni kring det här med alger och badande för hundarna?
Jag blir väldigt kluven, det vore härligt för hundarna att få bada och nyttig träning framför allt för Nikka men jag vet inte om jag törs…?
Vi har en naturlig större damm i stallet, vore toppen att simma hundarna där.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

flocken
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Japp.
Nu blir vi har över 28 nästan varje dag är det typ bara den motionen Sigge får.
Idag bad i ett stenbrott

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Grodan
1

Min hund kan inte simma och bada ännu och jag har inte velat besöka någon badplats pga att det är för mycket folk där nu. så nej blir svaret. Alger vet jag inte. Blomningen är väl över?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lona
0

#1: Så mysigt det ser ut!

#2: Det rapporterades en hund i förra veckan som dog efter att ha badat i Vänern. 😢
Enligt SMHI finns det rätt mycket algblomning på vissa ställen i Östersjön just nu. Vet dock inte om det är ute till havs eller närmare land.

Grodan
1

#3 Ok. För mig gäller det bara sjöar häromkring, i Södermanland. Är det farligt att bada brukar de sätta upp lappar. Finns heller inga hundförbud, vilket jag tycker är underbart, utan hundar skall hållas kopplade står det bara. Men det innebär också att det kan vara flera hundar på ett badställe…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

flocken
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En snutt från Sigge bad. Trots ett misslyckat hopp

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Jojaton
1

Följer kommunens uppdateringar, men badar främst i ett kalkbrott som ligger ett par km från min lägenhet. Att bada är det absolut bästa Cay vet så så jag försöker ge henne tillgång till det så mycket jag kan - men självklart på ett säkert sätt.

Johanna - Instagram

Lona
0

Jag blir bara mer och mer svajig i hur jag resonerar. Läste "någonstans" (sannolikt på Facebook) att skogstjärnar är säkra eftersom de dels är ganska sura, dels har för lite näring för att det ska bli rejäl algblomning.
Tänkte då att hundarna kunde får bara i tjärnen vid stallet, blev de lite sumpiga så kunde jag spola av dem efteråt.
Men nähä, jag pratade med en biolog som jobbar med liknande saker och hon menade på att med den värme och stillastående vatten som har varit de senaste veckorna så är det inte säkert någonstans.
Gah! I helgen fick de i vilket fall bada i Vättern, ska nog låta dem simma trots allt när jag är i stallet nästa gång.