Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketter: allmäntoff-topicom-sajten
Läst 179 ggr
Lona
6

Den osynliga mobbingen

Nu har jag ju postat detta inlägget på mina andra sajter så Brukshundraser får också en tråd om det.

@Grodan postade nyligen ett tänkvärt inlägg på Mus. Detta är aktuellt överallt på nätet och är värt att ta upp på de flesta ställen.

Förekommer det mobbing på nätet?
Ja, det gör det.

Förekommer det mobbing på iFokus?
Kanske, svårt att säga om det är medveten mobbing.
Det förekommer absolut att när vissa personer skriver så gillas deras inlägg och de får svar på allt de skriver. Medans andra kan märka att de inte får gillningar eller är osynliga i rätt stor utsträckning.

Tänk gärna på det! Låt inte folk vara osynliga!

Min kommentar: Ja, det förekommer mobbing och diskussioner som går över till personangrepp. Dessvärre gäller detta även sajtvärdar och Medarbetare.
Vi har en trevlig och kamratlig stämning här på Brukshundraser. Låt oss vara rädda om den men inte glömma att "se" nya medlemmar!
ALLA skall känna sig välkomna här!

Det här gäller ju inte bara på nätet. Kanske kan du göra någon annan sedd genom ett "Hej!" och ett leende? Det kan betyda oerhört mycket och göra att man känner samhörighet!

/Lona, Sajtvärd

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

• Redigerat 2021-02-09 12:16 av Lona
Grodan
2

🤍🐁

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lussan20
2

Jag håller med Lona!
Jag skriver ogärna i flödet, jag skrev om lyckan med min lilla Ryska hund och fy så trista kommentarer. Man kan ha en åsikt men behöver inte sänka andra för deras tankar, glädje och åsikter.
Det har hänt i andra sammanhang också, så kan man döda den demokratiska rätten att ha sina egna åsikter.
Mvh/WL

Hornslandet
2

Väl sagt, alltid smart att tänka efter lite innan man kommenterar. Tycker det är roligt om det kommer nytt folk hit!

#2: Var det i det här forumet? Kommer inte ihåg att ha sett nått sånt, men vad trist isf. Självklart ska man hålla en god ton!

Lona
1

#2: Nej, så trist.
Du är hjärtligt välkommen här, jag blev så glad att du hittat en ny liten familjevän!
Man kan tycka vad man vill om gatuhundsimport, blandraser, andra raser och så vidare men bemöt varandra med respekt! Det gäller i synnerhet när någon är glad och skriver för att berätta att något roligt har hänt.

WL, var det här det hände? Ser du eller någon annan nåt liknande så anmäl eller skicka PM, det är inte ok! 🐾

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com