Ta med hunden överallt
Tar du med dig hunden om du ska besöka folk som har katt eller låter du hunden stanna hemma?
Stolt ägare till tre La permer
Känner typ ingen som bara har katt, ingen som jag umgås med hemma hos i alla fall. Är inte hundarna specifikt inbjudna brukar jag alltid (nästan, lite beroende på besökets natur) fråga om det är okej att de hänger med. Är ju inte alltid de passar att de är med, vare sig den vi besöker själv har djur eller ej.
Johanna - Instagram
Nä, skulle inte ta med min hund om de hade katt :P Om man nu inte kunde hålla katten separerad under tiden såklart.
- Redigerat 2021-01-15 23:20 av Hornslandet
Allt sådant beror på omständigheterna, Är katten hundvan och hunden kattvan, kan det gå jättebra. Min smålandsstövarelabrador hade en schäferkompis. som hon lekte med hemma på vår gräsmatta. Vi gick in i huset med båda hundarna och tänkte inte på katten. Schäfern satte sig vid sidan om soffan och katten såg den och tänkte: "Kul med en ny kompis. Nu ska vi leka" så ha tog ett grepp runt halsen på schäfern för att låtsasbrotta ner henne, som han brukade göra med Tanja. Det gick ju bra.
De flesta hundar jag haft har gått bra ihop med katter. Vi har flera gånger haft både hund och katt.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#3: Instämmer!
Labben kan jag tänka mig att ta med mig, förutsatt att det är ok med den jag besöker givetvis, terriern är jag tveksam till.
Beror lite på omständigheterna också såklart.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com