Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettallmänt
Läst 50 ggr
MonicaLagerquist
2

Tips inför nästa nyår

Våra tidigare hundar har inte varit rädda för fyrverkerier och jag hoppas att kommande valp inte heller ska bry sig.

Men jag fick ett tips av en kopmis vars hundar älskar att åka bil med ogillar fyrverkerier.
Så vid tjugo i tolv lastar de hundarna i bilen och åker ut på småvägarna kring där de bor.Sen åker den hem vid halv ett när smällandet är över.

Stolt ägare till tre La permer

Lona
0

Smart!

Det här nyåret "preppade" jag Nikka med MaxRelax innan, ett fodertillskott som jag ärligt talat var ganska skeptisk till.
Det funkade över all förväntan och med tanke på hur mycket de smällde här långt innan jul så gav jag det faktiskt till Charlie också sista dagarna innan nyår.
Bättre att vara lite överdriven vid såna tillfällen och förebygga istället för att behöva handskas med rädsla efteråt!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Hornslandet
0

Japp, det är väldigt effektivt att göra så, särskilt om man bor där det bara smäller vid tolvslaget.

Själv hade jag tänkt sova över vid ett vindskydd vid en sjö i skogen vid nyår, komma ut från stan eftersom jag fattade att det skulle smälla mer än vanligt (vi brukar vara i sommarstuga vid nyår, men inte i år). Min hund är inte skotträdd, men folk är idioter här inne i stan. Onödigt att chansa.

Men det small rejält från bostadsområden ute i skogen å, och då vi var vi en sjö så var det särskilt mkt. Han var inte rädd för det, men det var typ vid kl22, tänkte att det blir väl bara värre vid 00. Var verkligen hela tiden också, så det kändes inte som en hit att sitta där. Lät som de sköt älgar lite då och då, rejäla smällar.

Så lite senare drog vi till bilen och tolvslaget kom när vi körde mot stan igen, tog en omväg så vi inte skulle komma in för tidigt. Kör man på motorväg/100-väg så hör man ju verkligen typ INGENTING av fyrverkerier insåg jag.

• Redigerat 2021-01-11 19:38 av Hornslandet