Hur klarade hunden natten?
Det var ju Nellys första nyårsnatt och jag var ju osäker på hur hon skulle ta det
Vi har ju grannar, som verkligen älskar fyrverkerier och inte bara vackra stjärnfall utan även sådana som hörs som bomber.
I natt verkade alla fira nyår hemma och alla ville visa att de hade det pampigaste fyrverkeriet med de skarpaste smällarna.
Hon märkte att det var något, men hon blev inte rädd. Hon gick till och med ut för att kissa när det var igång. sedan lade vi oss igen men när det lyste upp vårt rum reste hon sig och undrade vad som hände, men utan att vara rädd.
Sammanfattning: Skönt med en hund, som inte var rädd trots livligt smällande på flera håll,
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Var första gången vi inte åkt till fjällen, och jag misstänkte att det skulle vara mer smällande än vanligt i stan. Så jag tänkte att det var en bra idé att åka ut en sväng i skogen, tänkte faktiskt sova över i ett vindskydd.
Det smällde duktigt ofta i stan redan från ca 16-17. Min hund är inte skotträdd, han kan skälla till en del om det smäller högt nära intill, men jag vill inte chansa att ha honom i de värsta miljöerna heller.
Grejen dock var att de smällde som FAN även ute på landet. Väl ute i skogen lät det som full jakt var igång i närheten, höga smällar typ var 30e sekund från ca 22-tiden. Vi valde att dra hem istället, även om min hund inte var rädd för de smällarna där ute så ville jag inte chansa med hur 12-slaget skulle bli. Det ekade mycket mer än jag trodde där ute. Så 12-slaget blev i bilen på vägen hem heh, så rastade vi lite avsides sen och åkte hem och sov :)
Ska dock tillbaka till vindskyddet en annan natt, var skönt annars!
Båda mina sov igenom tolvslaget, Cay vaknade en liten stund och kom och la sig i knät för lite gos - men hon var inte orolig eller rädd utan mer som att hon var irriterad över att inte få sova ifred. Superskönt! Var rätt lugnt med raketer i år, började smälla typ tio i 12 och höll på ordentligt till tio över, med enstaka smällar till halv ett ungefär, efter det ingenting och bara enstaka smällar under eftermiddagen och kvällen också.
Johanna - Instagram