Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterträninginlärning
Läst 597 ggr
AnneliMaddox59
0

Hund och spårvagn

Behöver tips, hur jag kan få min hund att åka spårvagn. Hon totalvägrar. Och hon väger över 30kg, så att lyfta in henne är inget alternativ 😁

MonicaLagerquist
0

Muta med godis. Så gjorde vi när vår omplacering s hund inte ville åka hiss

Stolt ägare till tre La permer

Lona
1

Hej TS! Du får nog fler svar om du postar i Hundar.iFokus också. 👍 🙂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Grodan
3

#2 smygreklam… själv är jag portad därifrån sedan något år pga att jag fick sista ordet i en diskussion.. (jag var inte speciellt otrevlig, utan värden ville ha sista ordet - så synd att en sådan sida ska ha en sådan värd)

#0 Det kan råda lite stress i en situation då man ska gå på en hållplats. Spårvagnen ska hålla tiden och folk glor kanske. Så om du kan träna där det inte är stress. Änd/starthållplats? 

Själv säger jag inget men belönar med godis. Går upp ett steg i buss/vagn/trappa och låter hunden sakta utforska. När den går mot/upp får den godis.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lona
0

#2, Oj, det var absolut inte meningen utan ett välmenat tips. Ja, det är synd att det är så stora spänningar eller vad man nu ska kalla det för mellan medlemmar, i synnerhet när det leder till att det påverkar hela iFokus. (Och då syftar jag inte på dig!)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Hornslandet
0

(Vore kul om denna sida blev lite mer aktiv. Jag blev också illa kvickt utsparkad från hundarifokus, och mina kommentarer deletade, när jag påpekade att det var lite löjligt att sparka ut folk när de inte höll med om hur moderator betedde sig mot aktiva forummedlemmar. Tips kan vara att kolla in vovve-forumet, inte lika aktivt men rätt trevlig ton tycker jag.)

Angående spårvagnen.. Beror på hunden lite antar jag. Jag har kommit över såna här "spärrar" med min hund genom att ta på sele och helt enkelt ta med mig hunden förbi tröskeln. Det blev som en fix idé för honom, och han släppte det efter några gånger. Men är de verkligen rädda så kanske det inte är en fungerande metod.

Muta med godis är inte fel att testa det heller. Men försök ta till nått den inte ofta får, som är extra speciellt då!

Grodan
0

#5 (haha håller med)

Jag håller på att lära min valp gå nerför en liten trappa. Han står bara o glor ner o vet inte hur han ska göra. Så jag lyfter honom ner ett trappsteg och går ner själv. Då går han ner resten. Det är den första biten som är svår. För att få honom att gå upp, satte jag bara hans framtassar på första avsatsen och sen gjorde han resten själv.

Hornslandet
0

#6 Roligt hur annorlunda de är. Min hund fick jag lyfta nerför trappor som valp, för annars ville han HOPPA OCH FLYGA NERFÖR HELA TRAPPHUSET… När han blev något äldre och mer sansad så förstod han att han kunde gå nerför trappor, och då fick han börja göra det.

Grodan
0

#7 Jo, den risken finns ju alltid om de har lite bråttom. Eller typ inomhus, hoppa/flyga ner för soffan/sängen. Jag har satt kudde under soffan som han kan landa på. Sen har jag ställt pall vid soffan och sängen som han kan gå upp o ner för. Endast pallen på sängen används både som upp o ner avsats. Soffan hoppar han ner för. inte så bra kanske, vet inte