Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterallmäntövrigt
Läst 1030 ggr
Skogsväsen
0

biten av hund ?

Det har inte hänt mig men vad är bra att göra eller bra att ha med sig som ifall att man blir biten när man är ute mitt i skogen?

Är det bra att ta snö på såret på vintern till exempel och kanske mossa på sommaren?

Ha med sig alsolsprit eller något? Plåster?

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Calcifer
1

Jag blev biten av min hund i bara farten när vi badade i somras - hon menade det inte, utan vi busade och det blev fel. Det första jag fick göra var att hålla ihop sårkanterna, då det var djupt och därav väldigt brett, och sno en handduk om. Sedan sprang jag in för att plåstra om mig.

Med det sagt så är nog något som vore bra att ha med sig just t:ex sårtejp - ifall det blir som för mig att såret egentligen är pyttelitet, men så djupt att det ser enormt ut först - och kompresser. Att skölja med vatten först vore ju bra. Så helt sonika om det är något du oroar dig över skulle jag alltid ha med ett litet första hjälpen kit - hittar du inget lämpligt så ordna ihop ett eget med det som kan vara bra och som håller tills du tar dig till hjälp.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

JMW
0

Det är nog också klokt att ta stelkrampsspruta om man inte har skydd kvar.

Skogsväsen
0

#1 tack så mycket för att du delade med dig av händelsen. Jag tänker att en olycka som din säkert lätt kan ske vid lek och vill vara förberedd. Första hjälpen kit låter bra :D

#2 ja det är sant. :)

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här.