Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketter: allmÀntövrigt
LĂ€st 2918 ggr
chaoscrime
0

Heltidsjobb/rutiner?

Vad jobbar ni som har högt aktiva hundar med? Hur ser era dagsrytmer ut(jobb/fritidsaktivering m. hund)? đŸ€—

Feel my mind, read my body, touch my scars.

Majken!
2

Jag jobbar heltid pÄ kontor, min hund Àr hemma pÄ dagarna. Hon rastas pÄ morgonen och pÄ lunchen, rastas nÀr jag kommer hem frÄn jobbet. Efter det Àr det hon som Àr i fokus, vi trÀnar emot tÀvling nÀstan varje dag. Minst en dag/vecka blir en vilodag, men i övrigt varvar vi fys, spÄr, lydnad, sök, uppletande friskt.

Jetaime
2

Jag jobbar för tillfĂ€llet inte sĂ„ mycket eftersom jag Ă€r sjukskriven pĂ„ 50%, men tidigare nĂ€r jag jobbat heltid eller nĂ€stan heltid sĂ„ har det varit pĂ„ jobb dĂ€r jag kunnat ha med hunden (djurbutik, veterinĂ€rshop eller personlig assistent). NĂ€r jag jobbade pĂ„ ett annat jobb som personlig assistent/elevassistent kunde jag dock inte ha henne med sĂ„ dĂ„ lĂ€mnade jag av henne hos mina förĂ€ldrar pĂ„vĂ€g till jobb sĂ„ fick hon vara dĂ€r pĂ„ dagarna
 (men det var inte speciellt hĂ„llbart för henne eller mig..) Nu jobbar jag i en djurbutik dĂ€r hon fĂ„r lov att vara med :)

Vi kör mest aktiviter och trÀning pÄ kvÀllar/eftermiddagar oavsett om jag jobbar eller inte :)

SajtvÀrd för Australian Shepherd.ifokus!

Frida B
2

Jag jobbar heltid pÄ djursjukhus dÀr jag kan ha med dobby. Mesta av fritiden gÄr Ät till hundtrÀning :p

SajtvĂ€rd pĂ„ AkvarierĂ€kor ifokus och m_edarbetare pĂ„ Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

chaoscrime
0

Tack för svar alla! Är sĂ„ sugen pĂ„ skaffa brukshund och tĂ€vla i IPO samt Agility. Vet bara inte hur jag ska fĂ„ ihop det med ett heltidsjobb..  Speciellt inte med en valp. BĂ€sta vore ju om man kunde ta mammaledigt nĂ€r man skaffat valp, hehe đŸ˜ƒ

Feel my mind, read my body, touch my scars.

vallhund
0

#4 Se till att spara ihop semester o komp sÄ du kan vara hemma i 7 - 8 veckor, spara gÀrna sÄ du har kvar för "vÄrd av sjuk hund"

ISIS anhÀngare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

VÀrd pÄ Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis pĂ„  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

CayKantos
0

#5 komp?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lurvi
2

#6 kan vara övertid som man kan ta ut i ledighet om jag inte misstar mig. :)

Tokryck
1

Ja komp eller flextid Ă€r övertid man kan ta ut i ledighet. Jag jobbar visserligen inte heltid utan 80. Men har i stĂ€llet barn sĂ„ tiden som Ă€r över gĂ„r ju till henne i stĂ€llet. Promenad morgon (eventuellt med uppletande eller lydnadspass) och eftermiddag (och kvĂ€ll) blir det hĂ€r, vi flexar sĂ„ den ena börjar senare och den andra tidigare sĂ„ dagarna blir inte sĂ„ lĂ„nga. Sen blir det aktivering pĂ„ kvĂ€llstid med antingen lydnad eller uppletande. SpĂ„r de dagar det finns tid och ljus för liggtid. Annars blir det helgaktivitet. PĂ„ helgerna blir det lĂ„ngturer eftersom vi familjen Ă€r naturmĂ€nniskor. En hund Ă€r mer en del i allt Ă€n nĂ„got man ska hitta tid för hos oss. Icke att glömma vilodag dĂ„ det endast blir kortrundor och vila. Kan vara skönt att ha för bĂ„de fyrbent och tvĂ„bent. Är dessutom vĂ€ldigt viktigt för fyrbent :) .

LÄter som om jag trÀnar varje kvÀll (eller trÀnade dÄ eftersom jag Àr utan hund nu) och sÄ Àr det inte. Ibland blev det tvÄ stora pass per vecka och tre smÄ, ibland bara nÄgra smÄ pÄ en vecka. Beror pÄ omstÀndigheterna i livet.