Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettköpa-hund
Läst 1984 ggr
thea_thea
0

Var det som du trodde?

Var det som du trodde att leva och träna med din ras? Skriv gärna vilken ras det gäller!

jenmjao
0

Min hund är endast valp nu, En Malinois. Jag kan säga att första veckan/två veckorna var jag riktigt besviken. Nu börjar jag se mer och mer hur han lyssnar och inte behöver godis, eller ens lek för att lyssna utan bara nöjer sig med rösten, hur han när han väl lärt sig saker verkligen kan dom. Jag är hittills nöjd men det har inte vart som jag trodde, Det har varit lugnare än vad jag förväntat mig.
Har sedan innan en Schäfer labrador korsning, hon var då mycket mer arbete i denna åldern än den lilla herren är.

Boltens
0

#1 Vad är det för malle du har? :)

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

jenmjao
1

#2 Han kommer inte ifrån en kennel, mer "bakgårdsuppfödning", Föräldrarna är renrasiga och importerade så jag vet inte exakt vad det är för linjer, dom komme rifrån olika delar av Serbien (har jag för mig). Dom används inte till något vad jag vet och är väldigt unga. Om du vill ha mer detaljer kan du skriva i pm, men jag skulle inte kalla det direkt seriös uppfödning. Var min pappa som köpte valpen och tänkte sälja tillbaks honom men jag tog över honom istället. (jag ville ha en valp inom 1-2år, bruksschäfer eller malinois så det var inget totalt oplanerat)

Fisherling
1

Australian Shepherd, och det har varit precis som alla önskedrömmar. Jag förberedde mig på att verkligen behöva slita och jobba och slita och jobba, men hon har varit fantastisk från dag ett. Följsam, samarbetsvillig, glad, nyfiken, skakar snabbt av sig obehag, hon är mina drömmars hund ❤️

Tokryck
1

Kelpie. Jag fick en väldigt bra start och övergång från lapsk vallhund som jämfört med kelpie är svårare att träna och ger mer huvudbry. Min första kelpie var en lugn hund med fart då jag bad om det och denna gång kommer jag köpa från en som har riktigt bra tryck i sina hundar. Så det blev som jag ville med min första och kommer bli (tror jag) ännu bättre träningsmässigt med min andra :) .

Jag ville ha humor, fart och engagemang och det fick jag! Att leva med kelpie är helt underbart. Den är för evigt i vår familj så länge jag orkar.

Jetaime
0

Ja, det blev hur bra som helst. Det var nog ungefär så här jag tänkte mig. Bästa tränings- och tävlings-kamraten och bästa hunden hemma och i vardagen. Har en aussie.

Tina
0

Jag har två aussies som nog är varandras motsatser.
Med den första blev det inte som jag tänkt mig, det blev mycket svårare. Han är självständig, har väldigt liten grad av lyhördhet och är relativt skarp och hård. Han har varit svår i vardagen och vi har aldrig blivit något tävlingsekipage då jag inte känner att jag har honom helt i hand. En viss social osäkerhet och en stressnivå som är högre än önskvärt gör att han inte alltid håller ihop.
Han har mycket god kamplust och en nivå av galenskap som jag älskar.

Min andra aussie passar mig mycket bättre. Hon är en mjukare typ som ändå har grymt krut under tassarna. En riktig tänkare som är mycket förig och verkligen VILL träna. Hon stressar aldrig upp sig och är alltid obrydd, vilket gör henne till en mycket enkel och behaglig hund i vardagen.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Äppelsnäckan
0

#7 Vilka kennlar kommer de ifrån?

www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!
www.marsvinspensionat.weebly.com - Marsvinspensionat

Tina
0

Min första aussie kommer från Sugarwind's och den andra är en USA-import från Old-Time's.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com