Rottweiler kennlar
Jag vill kolla lite på rottis kennlar men jag har aldrig riktigt gått in i det och vill därför ha tips av er på kennlar ni tycker är bra!
Endast kennlar som både satsar på utställning och praktiskt arbete är av intresse :)
Humlegården… hundar som funkar hyfsat till det mesta… fast oftast inte experter på något även om guldkorn finns. Framförallt väldigt trevliga, mentalt stabila och enkla hundar i vardagen :)
Just Ask och Of Course It's ser man också ofta på båda sidorna om tävlingsvärlden.
Annerotts och Everotts finns med, men har mest uppfattningen om att det är utställning… Sedan finns Team Extreme på andra sidan spektrat där det är Rejäla!! arbetshundar som även går bra på utställning, men där är Bruks eller IPO ett måste, och en hel del jobb i vardagen.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Och Türingen's såklart.. glömde dem!
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Okej, tack så mycket! Ska kolla lite på dem :)
Vad lite mer specifikt är det för hund du letar efter och vad är det den ska vara till?
Hur menar du med att kenneln ska satsa på både utställning och praktiskt arbete? Brukar alltid bli, enligt min erfarenhet, att det är antingen eller som är prio även om man avlar för båda. Alltså att uppfödaren satsar på det ena men har det andra i åtanke också.
#6 Hur högt satsar du? Är ofta svårt att få båda och komma långt när det gäller arbetande hundar och utställning.
#7 Svenskt utställningschampionat och lydnads championat är det "fasta" målet men i och med att jag planerar att träna mot tävling i fler grenar kommer det tävlas där med typ spår, rally mfl