Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterom-sajtenom-ifokus
Läst 2279 ggr
Boltens
0

Idéer och förbättringar

Skulle gärna höra från er medlemmar vad ni vill se mer av här på sajten eller om de är något som fattas! :)

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

Lizelda
3

Allmän aktivitet, artiklar om arbeten med hundar och sådant.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Boltens
1

#1 absolut! Tack för synpunkten!

Grodan
1

Pepp-artiklar/trådar för att våga/orka komma igång med träning. Problemlösningar för vanliga problem.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tindris30
1

kanske hur man tränar vissa bruksgrenar

Boltens
1

Tyvärr kommer de inte skrivas några artiklar om "hur" man tränar eller löser problem då de finns olika metoder och filosofier inom de däremot är de nyttigt att diskutera de och bolla idéer :)

thea_thea
0

Har ni några mer idéer?

CayKantos
1

Artiklar om dom olika bruksgrenarna, inte bara tävlingmässigt. Tänker spår, sök nosework, skydd, rapport, lydnad, räddning, IPO, IPO-R, mm Både som enskilda och aom helhet I tävling. Personligen försöker jag lära mera om grenerna både som "bara" träning men oxå hur dom är i Bruks tävlingarna. Kollar såklat på SBK, men några kan vara lite förvirranfe, så en enkel artikel för att typ introducera folk för dom olika bruksgrenar/momenten och Bruks tävlingar :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Majken!
1

Sluta putta upp trådar som är flera år gamla, det tycker jag är vansinnigt störande. Att försöka hålla alla ämnen konkret till Bruks och brukshundar i första hand.

Boltens
1

#8 Sajten har med mer än bara Bruks och brukshundar att göra så det kommer det inte ändras på. Vissa äldre trådar har skrivits i av olika personer för att de anses vara relevant fortfarande, om det är störande så låt bli att läsa det :)

Boltens
0

#7 Missade helt din kommentar! Fler artiklar jobbas på, nu när jag ändå nämner det så sökes det fortfarande någon/några artikelförfattare till om någon är intresserad!

CayKantos
0

#10 Super! Ser fram emot det!

Instagram

Boltens
0

#11 Hur menar du föresten med att skriva om grenar fast inte tävlingsmässigt? :)

CayKantos
0

#12 Haha var så svårt att förklara..!

Menade mera sådär att skriva lite om sporterna för sig själva men också hur dom funkar inom t.ex. IPO. 

Typ vad t.ex. sök är för något och hur det skiljer sig frn Nosework och sök. Då t.ex. brukslydnaden och hur den skiljer sig från lydnad. Vilka moment som ingår på tävlingarna. Typ i Brukslydnaden ska hunden ju kunna gå fot, sitt, ligg, etc etc.. Bruksproven du vet, hur dom funkar etcetc. Så svårt att förklara när man själv är lite förvirrad på alla grenerna..

Does this makes any sense? 🤪

Instagram

Fisherling
0

#13 Jag skulle oerhört gärna läsa en grundlig artikel i skillnaderna mellan Lydnad och Brukslydnad! Vilka moment som är med i Lydnad vs Brukslydnad, om det är samma moment men skiljer sig lite, om höjderna skiljer sig ect ect. 

Har gått två kurser i Tävlings- och brukslydnad och är inte klokare.

CayKantos
0

#14 Visst är det så! Det kan vara svårt när man inte är insatt än :)

Vill ju så gärna hålla på med Bruks och vad jag har fattat hoppas jag att kunna köra ett bruksprov med sök, rapport och lydnad, om jag fattat rätt :D

Instagram

Fisherling
0

#15 Jag vill också satsa på Bruks! Lydnaden känns inte lika lockande, även om jag gärna skulle testa att tävla. Skulle jättegärna satsa på ett bruksprov med antingen spår eller rapport :D

CayKantos
0

#16 Jaa :D Men utifrån vad jag har fattat måste rapport och lydnad vara del av det i högre klasserna och då väljer man antingen spår, sök, skydd???

Instagram

Majken!
0

#17 Nej. Du väljer en gren (sök, spår, rapport eller skydd). Vi säger att du tävlar sök för enkelhetens skull, då ska du visa din hund i söket, på lydnadsplanen och i en budföring (uppletande från högre klass).

Fisherling
0

#17 Lydnad?? Är det ens ett tillval som finns för bruksprov?? 🤔 Trodde det bara var spår, sök, rapport och IPO.

Alltså uppenbarligen behövs ju denna artikel 😂

CayKantos
0

#18 Jaha då har jag misuppfattad från SBK's hemsida 😂

#19 ja verkligen!

Instagram

Majken!
0

#19 Det är inget tillval, det ingår och är obligatoriskt.

belliiboii
0

Det skulle vara jättekul att ha artiklar där man testar olika "hundgrejer". Kanske att ni pratar ihop er med någon medlem som ska testa något nytt, vi säger att någon aldrig har varit på utställning och nu ska testa det för första gången, eller att man aldrig har gått någon kurs och testar på det för första gången. Sen så får man skriva hur man upplevde det, om det är någonting som ens hund tyckte var roligt, om det var någonting som man själv tyckte var roligt, om man tycker att det passar brukshundar, vad som var bra/dåligt osv. Skulle va jätte kul att ha en sån "testar" artikel där medlemmar som ska testa nya grejer kan snacka ihop sig med er:D

CayKantos
0

#23 gillar den idén!

Instagram

Boltens
0

#23 Riktigt grym idé! Den ska vi försöka förverkliga! :)

CayKantos
0

Jag ska på min första utställning bästa vecka om det är, har ingen hund men skulle gärna dela med mina egna åsikter. Det är en officiell utställning i Danmark, Roskilde :)

Instagram

Boltens
0

#26 Låter toppen! Skicka ett pm när det börjar närma sig!

CayKantos
0

Yes!

Instagram

Fisherling
2

Jag kan ju skriva när väl första Agilitytävlingen går av stapeln :P Kanske blir i sommar om jag är modig!

thea_thea
0

#29 Det skulle vara jättekul! :D