Hur ofta tränar ni?
Som rubriken lyder, hur ofta tränar ni? Hur ser en typisk vecka ut för er? Hur mycket aktivering tycker ni är rimligt för en hund av brukstyp?
Medarbetare på brukshundraser.
Tja, varje promenad och lite till. Beror på vad som ska tränas ;) hur en typisk vecka ser ut kan jag inte svara på :/ Beror helt på rasen, men minst en timme om dagen är nog rätt bra.
Vardagsgrejer och små saker varje promenad och riktiga "pass" är just nu ett par dagar i veckan :)
Vi går på valpkurs en gång i veckan :), sedan blir det självklart vardags träning varje dag och ungefär 4 ggr i veckan tränar vi lite rallylydnad/lydnad :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Just nu är det mycket….
Någonting varje dag. Minst några 5 minutare utöver det som jag skriver nedan.
Igår(Måndag) tränade jag spår och apportering
Idag apportering + lydnad i 2 timmar inne i Nordstan
Imorgon lydnad 1 pass på klubben
Torsdag lydnad 1 längre pass på klubben
Fredag kanske ledig (eller spår)
Lördag kanske ledig (eller spår)
Söndag skyddspass på klubben
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Vad kul att läsa. Mina hundar får träna 5 gånger i veckan. Två fullständiga vilodagar för återhämtning. Små detaljpill i lydnaden blir det fem gånger i veckan. Två ordentliga pass i veckan. Uppletande en gång i veckan och spår en-två gånger i veckan. Utöver det får de simma på hundsim två gånger/v. Och så får valpen ett mondiopass i veckan!
Medarbetare på brukshundraser.
Som vuxen, minst fem dagar i veckan. Varierat förstås, mest beroende på säsong och hur nära tävling det är. Lägger också in hela veckor emellanåt där vi inte gör någonting alls, knappt ens långa promenader under de perioderna.
mina 3 blandisar får mer leka och springa av sig men börjat nyss med Nosework och de gör det nu små pass varje kväll.
Belgarna tränar 3 ggr i veckan skydd & Lydnad och 2 andra tillfälle IPO spår.
// Carla & dogpacken
http://carladogpack.blogg.se/
Med belgarna tränar jag tillsammans med min IPO träningsgrupp. :)
// Carla & dogpacken
http://carladogpack.blogg.se/
Jag har en australian shepherd och tränar 5-6 dagar i veckan, har alltid en vilodag per vecka då vi bara går långa promenader. Det är lite årstidsbasserat men vi tränar lydnad, sök, vallning och spår. Funderar på att börja träna och tävla inom nosework också.
Väldigt varierande men i genomsnitt är det runt 3-5 dagar/vecka.
Nu har vi börjat komma igång igen och tränar 5 dagar i veckan.
5 dagar i veckan utöver promenader 🙂
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
#13 Vad tränar ni? :D
Just nu kör vi lydnad, drag och rapport. När snön äntligen har försvunnit drar spårsäsongen igång! 🙂 Jag kör periodvis en gren mer än en annan, gillar att variera och så blir det väl när man inte riktigt kan bestämma sig. Men vi satsar på att göra ett BH-prov, några lydnadstävlingar (lk3) och kaaaanske en rapporttävling i höst. 🙂 Känner att jag behöver fler hundar 😃
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
#15 Ah vad kul!
Haha känner samma här :p