Vad skriver du i din träningsdagbok?
Jag tänkte försöka ge det här med lite mer uppstyrd träning ett försök, men behöver hjälp med stolpar och utformning. Vilka rubriker/underrubriker använder du dig av i din träningsdagbok?
Ååh spännande tråd! Letar också inspiration och motivation :)
Spårdagboken: "Väder", "Underlag", "Startrutin", "Vinklar", "Markeringar" "Att tänka på" "+". Inför varje pass har jag skrivit upp "dagens mål". Lydnadsdagboken: "Moment" "Dagens mål", "Att tänka på", "Belöningar", "Uppvärmning"
Medarbetare på brukshundraser.
Inga andra som skriver?

Jag skriver för lydnaden. Datum, tid, plats och typ av belöning. Vilken del av momentet som ska tränas och vad vi ska fokusera på. Vart ligger vi i träningen innan vi börjar. Mål med dagens pass Längden på passet Antalet repetioner Övrigt. (Här nämner jag oftast om det finns några särskilda omständigheter att ta hänsyn till, längre vila, jobbat mycket innan passet, störande moment). Efter passet skriver jag kort om hur det gick, något som gick mindre bra och något som gick bra. Uppnådde vi målet? Om inte, varför? Om vi gjorde det, vad blir nästa mål/fokus?
#0 Har du lyckats komma igång med träningsdagbok?
Jag kör oerhört simpelt, inte alls lika fancy som alla andra.
Jag skriver datum och vad vi tränat på, till exempel "23:e Mars 2016" och under" skriver jag "SLALOM", och under där skriver jag hur det gick och vad jag tycker vi behöver träna mer på. Det är en liten liten bok, får plats med kanske två träningspass på varje sida, men det är faktiskt rätt bra att ha och kunna kolla tillbaka på.