Kelpie och Aussie ägare, kolla hit! :D
Nogån med Aussie eller A-Kelpie som bor i Göteborgsområdet? Eller i Köpenhamnslmrådet? Jag bor i Billdal, Sverige och Frederiksberg, Danmark och hade gärna velat möta ägare/uppfödare av Kelpie och Aussie för att lära känna rasen bättre 😁
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Gå med i SBK Göteborgsavdelning eller GMBKs grupp på FB. Då kan du säkert hitta någon som du kan få kolla på när de tränar :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Hade gärna blivit medlem men det passar bara inte just nu. Ska kolla GMBK's grupp! Vad är det förkortning för?
Instagram
Är du med i Svenska kelpie gruppen på fb? :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Nej det är jag inte :) men det kan jag bli ;)
Instagram
#2 Jag menade deras Facebook grupper :) Inte klubben i sig. Lite onödigt om du inte har hund än. GMBK står för Göteborg-Mölndal brukshundklubb
//Ambrose
#5 Jaha tack! Ska försöka hitta gruppen imon! :D
Instagram
Hej, Jag har kelpie och bor i Göteborg. Håller till på SBK Göteborgsavdelningen!
Medarbetare på brukshundraser.
#7 Va roligt! :) skulle du vilja möta någon gång, någonstans? Skulle gärna komma in på din klubb men där e det la inte öppet för folk som inte är medlemmar? Och har ingen aning vart det ligger.
Instagram
Såg att du hade fått en massa svar på facebook gruppen :)
Göteborgsavdelningen ligger bara 1 hållplats från Korsvägen. Väldigt lätt att ta sig dit :)
//Ambrose
Ja, men inte så lätt från vart jag bor :3 Bor i Billdal, hat mig typ 1 tim 40 min att komma dit :/ med massa byten
Instagram
Aha. Det är ju lite synd. Kanske flera av dem kan tänka sig att träffa dig samtidigt? Typ på en Torsdagsträning (varannan vecka jämna veckor.. typ 19 på kvällen). Då blir kanske resan mer värd :) Om du frågar snällt kanske du kan få prova att köra lite med någon hund också. Sådant är väldigt lärorikt :)
//Ambrose
#11 det var också något jag tänkte på! Men tänkte vänta med att fråga då jag inte kan dom nästa två veckorna ^^ Ska mötas med en Aussie ägare nästa Söndag i gbg 😃
Instagram
Självklart. Du kan få köra lydnad och uppletande med honom. Tyvärr inte spår, han kräver väldigt mycket av föraren där, han är lite för het och svår att kontrollera om man inte är van vid hanteringen. :)
#13 men oj! :D vart bor du någonstans då? :)
Instagram
#13 glömde du av eller känner du inte du har tiden/orken/lusten? :) skriver ett PM till dig imon ;)
Instagram
Har glömt av att svara. Har svarat på ditt PM!