Ni med FM schäfer!
Fick ett underbart samtal idag :D de hade en schäfertik över i kullen och undrade om vi fortfarande var intresserade. Självklart! Nästa vecka blir det möte och genomgång och nu redan den 28 Jan är det dags att få hem det lilla monstret!
Jag är självklart fullt medveten om vad schäferhundar kräver och att en FM hund oftast kräver mer än så.. Så sådana kommentarer klarar jag mig fint utan :)
Men jag vill prata med er som också väntar en schäfer från FM, kanske från denna kull? Eller ni som redan har en! Välkomna att spy galla över era små tonårsmonster, det kommer nog jag garanterat göra ;) Ni som redan har en hund från FM, hur var eran första tid med valpen?
Vad kul! Min FM schäfer är snart ett år gammal, så L-testet närmar sig med stormsteg känns det som.
Den första tiden med valpen var helt underbar, men som med alla valpar mycket jobb.
Vilket län bor du i?
Ja, nu är det bara 6 dagar kvar! :) Det ska bli otroligt kul och ser det som en riktig utmaning :) Vi bor i Dalarna, och du? :)
Jag med! Då har ni Kim som konsulent, va?
Ja jag såg att du bodde i Falun :) Vi bor i Borlänge så vi bor ju nästgårds ;) Japp vi har Kim. Helt underbar! :)
Ah, vad kul! =) Hojta om du vill ta en hundträff nån gång. Finns en jättebra hundrastgård här i Falun. Nu har ju min hunnit bli lite större än din kommer vara, men det brukar gå bra ändå. =)
Ja absolut! Det hade varit jätteskoj :) Borlänge har ju rivit typ alla sina, och de som finns kvar är bara skrot egentligen, skulle inte våga släppa min hund där med tanke på alla spik som sticker fram och allt glas folk kastat där.. Vart i Falun ligger denna? :) Men absolut, det kan vi göra!
Den ligger bakom Bergnils, vid Tiskens vårdcentral.
Jag har FM Gogo som inte klarade L-testet för snart två år sedan så hon är min sen dess. Mycket jobb och många grå hår kan man ju lugnt säga ;)
Schvapp öron är oemotståndliga.
❤️
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#9 Är på telefonen nu men på datorn har jag massor med bilder! Lägger upp någon imorgon :) Jag vet inte hur Gogo var när hon var mindre, blev fodervärd åt henne när hon var strax 15 månader, men tack och lov har hon aldrig bitit sönder saker men ger man henne tillåtelse då är hon en flismaskin ;)
Åå vilken skönhet!!
Hon tackar! Jag brukar alltid säga att det är tur att hon i alla fall är söt på kort 😉😃
Haha ja jag förstår dig! Det är tur att dom är söta när dom sover ;)
Ni som inte gjort L-testet med "era" hundar, kommer ni att behålla dem om de knte går igenom eller hur tänker ni på det? :)
Ni som inte gjort L-testet med "era" hundar, kommer ni att behålla dem om de knte går igenom eller hur tänker ni på det? :)
Jag kommer absolut behålla min om han inte klarar testet.
Absolut kommer jag behålla, OM det funkar med jobb m.m :) är så kär i min tjej så det är sinnessjukt :)
Okej, ja jag behöll ju min men måste erkänna att det är rätt många dagar i veckan som jag ifrågasätter beslutet. Jag vet ju inte hur det hade varit om jag hade tagit henne från valp men idag har hon en hel del olater som försvårar vardagen. Älskar henne enormt och hon är en fantastisk hund, det är bara något som jag måste intyga mig själv lite då och då ;)
Jag väntar på valp. Hade konsulenten förbi i dagarna.
Blir min första hund. Så det kan ju gå hur som helst… Men är inställd på mycket lydnad från dag 1!
#21, Tänk bara på att dessa hundar ofta kan vara som 3 schäfrar i en kropp. Stora, envisa och otroligt dryga! Men samtidigt skänker de så otroligt mycket glädje och skratt :) har du mycket erfarenhet av hund sedan innan? Mitt enda och största tips är att tänka att alla dryga valp/trotsperioder faktiskt går över till slut.. Stort lycka till! Det är babyboom på hundstallet nu så det är nog bara en tidsfråga innan du får hem din valp :) vart bor du?
Här hemma i skogarna växer mitt vilddjur som en tok 😃
Otroligt charmig tjej men 0-koll på sina tassar, istället för att gå runt en så går man över en. Och när hon tycker att man sovit för länge så vaknar man upp med en käftsmäll av en schäfertass. 😂
Men hon är bra go ändå, mitt monster 😉
CMSoder - har du hört något om valp än? :)