Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterallmäntövrigt
Läst 1789 ggr
[Bolten]
0

Viktigaste egenskapen

Om du bara fick välja en egenskap i din hund, vilken hade du valt då? Alltså vilken egenskap är absolut viktigast för dig?

brukshundar
1

Arbetsvilja helt klart :)

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

[Bolten]
1

Viktigast för mig är nog självständigheten, vill att hunden ska kunna komma på saker själv, ska kunna gå iväg själv (självklart ha fokus på mig vid träning) men utanför träningen syftar jag på nu =)

Lathundarna
2

EN egenskap? Oj, herregud, haha! Det var ju därför det blev kelpie - hela paketet i en enda hund :P Men okej. EN egenskap… Arbetsglädjen :)

[Bolten]
0

#3 ah är de kelpie du har? riktigt fina, har varit sugen på en sådan själv :D

Lathundarna
3

#4 Hehe, japp. Jag tror det. Enligt folk man stöter på så är det oftast en 4-årig schäfervalp. Eller rävhybrid. Men jag är gaaanska säker, för det står kelpie i pappret 😃 Helt fantastiska, om än något speciella 😃

SamanthaJones
3

koncentration eller (mental)balans, kan inte välja vilket! För mig spelar det ingen roll hur mycket arbetsglädje en hund har om den inte är koncentrerad och lika är det med t ex dådkraft, skärpa, ja alla egenskaper egentligen - har inte hunden mental balans och förmåga att sortera spelar inte dessa egenskaper någon roll, hunden är crap! ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

[Bolten]
0

#5 Naaw 😍

#6 Bra tänkt!

[Iyen]
0

Samarbetsvilja

Lexiia
3

arbetsglädje är viktigt då ja hade en hane som vägra jobba! Nu har ja en hypermanisk schäfer som ljudar värre än ett brandlarm men jobba kan hon!

~ Sajtadmin för Furry Paws ~

Cahira
3

Stabil mentalitet. Hunden kan vara hur underbar som helst men om mentaliteten suger kan livet bli svårt. Hellre en stabil latmask än en hög motor med kass skalle.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Nikkis
1

#6 Skrev det väldigt bra, mental balans/stabil mentalitet/kalla det vad du vill.

Men en stabil mentalitet är den viktigaste egenskapen för mig eftersom det är då jag kan ha ett välfungerande liv ihop med min hund.

Hiro
3

livsglädje

nlinds
0

Stabil mentalitet säger jag också.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi