Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketter: allmäntövrigt
Läst 2340 ggr
Anna-AA
0

Nordic spannmålsfritt och Nordic Lax Färskfoder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!
Jag har använt algguttens hundfoder på min schäferhane sen han var kanske 6 månader gammal. När han var liten fick han ett dåligt foder, Pedigree och sen gav vi honom First Choice vilket fick honom att dricka mängder av vatten.

Efter att ha hört att färskfoder är ett bättre och naturligare sätt för hundar att få i sig sin föda på så ska jag byta till Nordic imorgon och använda både Lax och spannmålsfritt Nordic. Vad tycker ni om Nordic och om dessa två sorterna. Det jag tycker är lite jobbigt är att det luktar stark ko bajs men vad gör man inte för sin bästa vän och familjemedlem på fyra ben ;) 

Vill inte ha tips om andra foder utan bara  veta vad som är positivt och negativt med Nordic.

Min Schäfer arbetar hårt vissa dagar och tar det lugnt andra dagar.

taxam för svar

Anna

[Bolten]
0

Vad är det du vill ha svar på? :)

vallhund
0

Nordic Lax är inte helfoder, det är nyttigt o näringsrikt, hel malen lax. Även hundar som normalt inte gillar rå fisk älskar det!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anna-AA
0

Jag vill veta om det är ett bra val om ni som använder nordic kan komma med för och nackdelar med fodret :) passar det en hund som får mycket motion vissa dagar medan han får vila andra dar? Hur har fodret påverkat era hundar? :) Räcker det med att jag ger nordic lax med äggskal i en vecka och sedan nordic spannmålsfritt resten av månaden? Eller om jag ge honom oxhjärta + nordic lax + äggskal 7 dagar på en månad? (Skriver från mobilen ledsen om det blir lite rörigt)

Anna