Leveransen har kommit
Nu har kanske detta in jätte mycket med brukshundsraser att göra men vill ändå dela med mig.
Har fått hem leveransen från Animail nu, är de bara jag som blir som en 5 åring på julafton när jag får hem paket med hundsaker? Även om jag vet vad som är i paketet så är jag ändå exalterad =)
Hur som helst, fick hem en massa tuggben, perfekt till när jag ska iväg med hundarna och åka längre sträckor så har de något att sysselsätta sig med. Även hundfoder (som jag ska testa om de gillar), aktiverings saker, leksaker och hundgodis har jag fått hem nu =)
Hittade även en djuraffär som hade tag 2 betala för 1 / ta 10 betala för 5 på musch färskfoder så de följde med hem då de var läge att fylla på frysen =)
Åhja, känner verkligen igen den glädjen, hehe! 😃Den är obeskrivlig! Mycket roligare att få hem hundgrejer tycker jag än att köpa saker till sig själv, haha ^^^
Snart dags att köpa saker till min fröken med :)
Jag har fått köpförbud på allt annat än foder och tugg/märgben 😕
#4 haha samma här! Saker till mig själv är tråkigt att handla men till vovvarna spårar de lätt ur och blir lite för mycket ;) #5 jag borde ha de också xD vet inte hur många koppel och halsband jag har :p
Haha jag handlar också hundgrejer hela tiden, är nog beroende alltså… Så även jag borde egentligen ha ett förbud! ;)
Nu när vi ändå pratar hundgrejer..
Någon som vet vart man kan köpa såna där bollar med ett rep (som man kan kampa med och kasta) i rosa färg? jag har letat som en tok efter just en sån ROSA! Både i djurbutiker men även på nätet. Alla jag hittat säljer dock i osorterade färger. :S Jag har dock haft en himla otur så jag har alltid fått blå…
(Vilket problem, jag vet :P)
En sån här menar jag:
#7 Hm, biltema har rosa fläckiga har jag för mig, kvalitén är inte speciellt bra dock :p
#8 Hittade bara en vitliknande på deras hemsida..
Typiskt att de inte är hållbara då, kan man väl inte förvänta sig av 15 kr iofs :( Min är ju bara 5 månader men hon är helt galen i dem där bollarna, så den från Biltema lär inte hålla alltså….
#9 Drygt :/ har inte hittat någon som håller, blandis hanen är snäll mot dem men dobbisen drar sönder på ett bett -.-''
#10 HAHA herregud! Problemet är också det att eftersom min blir alldeles till sig så biter hon i snörena också och dem håller ju verkligen inte länge :/ :P
Åh, jag vill bara tipsa.. Att bollen du länkat till i #7.. Håller inte för fem öre.. Segra är ju en tuggmaskin, och har ett jävligt hårt grepp när hon kampar.. Den höll för EN kamp.. Sen va bollen helt förstörd och snöret hade lossnat.. Och då va hon 5 månader..
Köpte en ny för ett tag en, höll lika länge den.. Snöret lossnade så fort hon gav tryck bakåt och bollen var förstörd efter tre bett/omtag.. :/
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#12 Tack för tipset :) Dock hade jag inte tänkt köpa just den, utan ville mest bara länka för att försäkra mig om att folk förstod vad jag menade 😃
Jag har ett par nu som är riktigt hållbara, en är från Animail (kommer inte ihåg material dock) och två från Vipdog, i naturgummi. Inte en skråma hittills :P
Men som sagt… fel färg på dem, haha!
#13, Okej - tänkte mest "varna".. Känns dumt o slänga pengar på "skitbollar" när man kan få en/två bra för den summan man slänger ut på det istället!
Hahah, som sagt.. Jag lider med dig.. Men testa o maila o se om det funkar :)
#13 Ja det är bra att du sa det för det säljs ju en hel del sådana på marknaden, och man vill ju inte köpa en som inte håller när man har en hund som tycker kamplek överträffar allt annat. Sen har jag haft problem med leveranstider med alla företag jag beställt av nu, på senaste tiden har det tagit upp mot 14 dagar och det är inte kul att vänta så länge och få en kass boll sen liksom :(
Får ta och mejla faktiskt som du sa! :)
#15, Ja precis.. Jag tänkte att den skulle va perfekt i o med gummirepet/anti-glid materialet.. Men tji fick jag.. =P
#16 haha, ja det som är bra med dem bollarna i alla fall är ju det faktum att dem brukar vara grymt uppskattade! 😃
Nu är dom inte rosa men har ni testat Julius K9 bollarna?
Här en "man" i sina bästa år.
Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se
Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se
#18 Jag har inte hittat dem någonstans, har du testat dem? Är de bra?
Ja .
Dubblabrickor för att inte snöret ska åka ut.
Kraftiga bollar
Vi säljer dom ; )
#20 Åh vad bra! Visst finns ni i trelleborg? Gäller samma priser i butik (även nithalsbanen på rea?)
Ja vi finns i Trelleborg.
Egentligen inte men vi kan väl lösa ngt ;)
annars bokar du sakerna på sidan o väljer Collect live. så får du webpriserna . o du är säker på att det finns i butiken när du kommer ;)
#20 Det är ju så att jag måste slå till! ;) Den där gula bollen som syns i mörker (?) är jag lite sugen på!
Ja passa på nu.
Det är fraktfritt hela juni.
Men allt beställs via hemsidan. Om du inte kommer till butiken vill säga.
Väljer du payson eller paypal tillkommer INGA avgifter
#24 Har nämligen kollat på halsbanden flera gånger men är osäker på vilken storlek den ena vovven bör ha, finns de möjlighet att komma till er och testa?
Ja klart
har öppet :
Tisdagar : 16-19
Söndagar 13-16
Priset fixar vi till så klart .
#36 Kanon då kommer jag antingen nu på söndag eller nästa vecka! =)
Nästa v endast ööpet tisdag
Du är så välkommen
#24 Toppen :)