Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterallmäntövrigt
Läst 1492 ggr
[Bolten]
0

Nästa ras?

Om du var tvungen att välja en ras som inte är en bruksras, vilken hade du valt då och varför hade du valt just den?

Pennybus
0

Border Collie ;) Ganska lik Aussien, BC'n hade passat mig bäst, dock kan jag inte valla(Hade kunnat höra med de som äger korna och fåren i hagarna nedanför oss, dock vet jag själv inte hur man vallar), så därför blev det Aussien istället, är dock trots allt sugen på en Bc/Aussie blandning/alt. BC om det inte skulle funka med hunden jag har.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Lathundarna
0

Vi har pratat lite om ESS här hemma, men mjah… Kan helt ärligt inte säga nån ras bara sådär på rak arm.

[Bolten]
0

#1 BC är fina =) Hade nog skaffat en senare om jag hade möjlighet, vilja och kunskap om att valla =)

#2 Är lite förvirrad idag, EES? 🤪

Lilllens
1

SBT :)

Lathundarna
0

#3 Engelsk springer spaniel :)

[Bolten]
0

#5 Ah! Misstänkte det men var inte säker ;)

Tina
0

BC, vilket nog blir min nästa ras. Dom kan bruksa dom också. 😉

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

brukshundar
0

Väldigt svårt detta eftersom jag ju aldrig tänkt mig något annat än en brukshund ;)

Jag skulle sagt Border Collie först, men där faller det ju på vallningen som jag inte har några möjligheter till.

Men tollare kanske :)

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

[Bolten]
0

Jag skulle nog själv valt BC, amstaff, dogo argentino eller saarloos wolfhound =)

Luckysoul
0

Jadu, bra fråga xD jag kommer nog köra på blandraser med spets i och någon gång i framtiden ska jag ha en Karelsk Björnhund =)

Majken!
0

Strävhårig vorsteh, lätt.

Jetaime
0

Min nästa ras kommer bli antingen en aussie till eller en pomme, men eftersom vi bara fick välja icke-bruksraser så måste jag säga pomeranian då.

Jag har alltid velat ha en liten pomme, och allt med dom tilltalar mig väldigt mycket, samt att jag har träffat så många trevliga :)

Anibaz
0

Welsh Corgi Cardigan - allroundhund som funkar till det mesta, men som inte kräver mängder. 

Sen är jag frälst i Retrievers också.

[Iyen]
0

Jag har ju blivit helfrälsti schäfer (konstigt…)
Men jag måste hålla med #12  Fast de två som jag har träffat va så gott som vuxna och inte 100% rumsrena…
De ser så glada och positiva ut… Enkla att ta med överallt och lagom mycket pälsvård.

Loveradio
1

Amstaff eller Staffe

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

SamanthaJones
0

Om det inte ska bli en bruksras får det väl bli en sötras och då blir det en Griffon bruxellois :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar