Hundgodis
Någon här inne som testat Ziwi Peak Dog Treats? (http://animail.se/ziwi-peak-dog-treats-venison-454g.html)
Funderar på att beställa hem och använda som belöning, vill inte gärna ge frolic eller liknande hundgodis och kan inte alltid ha kampflätan i högsta hand. Detta fodret/godiset verkar i alla fall vara de nyttigaste som går att hitta om man inte väljer råa kött bitar eller så :)
Själv funderar jag på att köpa kött i affären och torka själv. Nästan vad som helst i kyl/frysdisk går att ge. Räknade ut kilopris, men eftersom att det är torkat så stämmer det inte hundra ändå.
Men hundarna här hemma har fått testa sådan torkad kyckling, köpt, från djurbutik. Usch tyckte schäfer och okej tyckte pudel. Sedan åt schäfer pga att pudel åt. Men belöning…. njea.
Tyvärr är köttbullar ett kort som går hem här.
#1 Ah, brukar själv ge råa kött bitar, men kändes praktisk att ha något sådan här att ta med sig om man ska någonstans :)
Är det inte lök i typ alla köttbullar eller gör du själv?:)
Jo det är lök i, och spannmål.
#3 Jo spanmål vet jag, men lök är väl farligt? :o
#4 om jag har förstått det rätt så ska något ämne i löken hindra cellernas tillförsel av syre. Eller? Kanske förväxlar det med något. Men ja, lök är inte bra för hundar. Men jag själv känner ingen panik över det hela. De äter inte köttbullar varje dag direkt. :) Om jag hade gjort det skulle jag nog ha hittat på något annat :)
#5 det är samma som jag har hört =)
Ah okej, man väljer själv hur man vill göra =)