Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettpresentationer
Läst 2620 ggr
Ronja06
1

Yims tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte starta en tråd med fokus på min och Yims framfart på tävlings - och träningsbanorna! Tävlar idag i Agility, men precis börjat ta tag i lydnaden med fokus på debut i vår. Tränat en del sök och har en förhoppning om att en dag våga sig ut på tävlingsbanorna även där. Vallar även då tillfälle ges (drömmen är att en dag äga egna får så att man kan valla var eller varannan dag. - men då jag idag studerar finns inte möjligheten till detta) målet är att ta VP någon gång i framtiden.

• Namn: Chen Yim
  • Födelsedatum: 2011-03-01
  • Mankhöjd: 54cm
  • Vikt: 18,5kg
  • Hälsa: Öga u.a (2012), patella u.a (0/0), HD grad A, ED u.a (0), fulltandad, DNA testad fri för CEA/CH, CL och TNS.

Har i dagens läge (2012-12-19) 1 pinne i hoppklass 1, och 1 pinne i agilityklass 1. Även utställd en gång officiellt med resultat GOOD i juniorklass. (detta var dock en engångsförteelse - han ska inte ställas någon mer gång då jag inte är ett jättestort fan av utställning. Ville bara testa på)

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Yim 18 månader - goaste blåbäret på helgkurs för finska landslagsmedlemmen Jouni Orenius. Fick många fina lovord. I våren ska vi åter igen gå kurs för honom. :)

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
1

Lite vallning har fastnat på film också…

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
1

Lite tävling också. Den här tävlingen gav oss vår första agilitypinne. :)

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Och lite lydnad. Andra passet sedan ett 5 månaders långt uppehåll.

Mvh Emelie Förlägen

Lilllens
0

Riktigt vacker hund! Och duktiga är ni :)