Planer och mål under 2012
Vad har ni för planer och mål som ni vill genomföra med er hund under 2012? Tävlingar, kurser eller allmän träning? Berätta! 
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Jag och Pin är långt ifrån tävling för tillfället. Prio ett är att träna honom så att han blir hyfsat bekväm och hanterbar med andra människor… Finns ingen chans till tävling eller utställning innan dess. Vi får se hur lång tid det kommer ta, vill inte sätta någon tidsgräns på honom eftersom jag vet att det kan ta lååång tid.
Hoppas kunna gå några kurser med båda hundarna, vi får se vad ekonomin tillåter. Men som sagt, det stora målet är att Pin ska funka med andra människor som han inte känner.
Tänkte debutera officiellt med tiken nu i år, men hon ska in på operation efter Metacam-kuren och få några knölar bortplockade, detta + stelhet i lederna har gjort att jag strukit allt vad tävling heter för hennes del. Hon är 7 år och pigg, men jag vet inte hur det går med hennes ben så vi kommer fortsätta träna utan tävlingsambitioner. Tänkte ta upp agilityn, men även den går bort pga benen. Vi vann klasstävlingen i lydnad som min skola höll och fick hederspris för bästa samarbete, det får räcka som merit för hennes del 
Vi kommer som sagt fortsätta träna, lydnad och spår, och hundmöten kämpar vi på med. Efter en attack i höstas som nästan kostade henne livet har hon problem med möten, det är prio ett att få bukt på det.
Hanen tränas aktivt i lydnad, har inga ambitioner att ta oss långt men en debut i ettan skulle sitta fint i år.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jag skulle vilja starta LK1 i år, men det hinnder vi nog inte. Vill ju inte starta förens vi är 100% redo.
Det här året kommer att användas till att lägga grunder i lydnad, vallning och sök. Hoppas även på att göra inträdesprov i räddning. Nästa år blir nog vårt tävlingsår!
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Jaa.. jag hade en hel träning och tävlingsplanering för min tjej men de gick ju åt skogen nu när hon får springa i hundhimlen ist… :/
Så resten av året är jag totalt sysslolös! .o Eller ja, ska försöka träna mammas hund så hon blir bekväm vid andra msk beröring :p
Tävling: Klara av Lk 1 och Apkl spår innan året är slut
Utställning: Fortsätta roa oss o hämta hem CKn.
Kurs: Bara en inbokad kurs kvar att genomföra detta året och det är för Frida Wallen första helgen i augusti.
Övrigt; Försöka få till så jag kan gå en M1 och börja utbildningen för tävlingsledare. Och sen bli av med sekreterarjobbet på årsmötet ;)
+ att skäpra till mig med spårandet och börja köra lite mer längder samt klurigheter som jag gjorde förr.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Få första pris i LK1, och även starta 2an och få ett förstapris där! mer än så tävlingsmässigt har vi nog inte så mycket planer. Vill starta Apkl spår nästa år, så det blir mycket spårträning plus budföring och framförgående för oss i höst!
Annars så har jag inte så mycket planer. Vill gå ännu en lydnadskurs, även kanske en brukslydnadskurs.
Få en 1:a placering i LK1 och starta i LK2! Fortsätta träna IPO-skydd och påbörja IPO-spåret. 
Har inga direka planer mer än att gå en kurs i lydnad nu i augusti och några veckor framöver. Sen hade jag faktiskt tänkt att ägna resten av året till att träna helt spontant med lydnad och hennes (våra) små brister samtidigt som vi ska leva livet tillsammans. Mycket som händer nu. Första löpet är snart här, ettårs vaccinationen kommer smygandes osv. Yes, nu börjar det riktiga hundlivet! ;)
Intresserar mig inte såväl av utställning i dagens läge, kanske blir ett intresse längre fram men nu är jag bara ute efter en fin och trevlig sällskapshund. 
#7 Ska du inte satsa på LP1 då? 

ett mål är nu avklarat :D Idag fick vi vårat förstapris i LK1. Så nu lämnar vi 1an bakom oss och satsar mot 2an :D
Har inga planer detta året.
Valpkursen är avklarad och blir å träna hemma.
Nästa år satsar jag på spår och sök för männsika och hund och lydnad.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Funderar fortfarande på att testa på en träningstävling i lydnad i höst, beror på hur långt vi kommer med träningen. Men det skadar väl inte och det kan väl inte gå mer dåligt än vad det gjort när jag tävlat med Vicki tidigare. Även ett MT är med i planerna, men det är ju inte någon prioritering i dagsläget. Annars är målet att hundarna ska ha roligt och bygga muskler, vara vana vid det mesta och trivas i tillvaron.
Ett annnat mål, som inte har så mycket med just hundsporten att göra, är att lilla hunden ska sitta still på ponnyn när han rör sig och att båda hundarna ska följa med ut på en körtur eller två. Gärna en hund i taget, då det är lättare att ha koll på en hund och en ponny med vagn än två hundar och ponny med vagn.
Sen har jag ett långsiktigt mål, som kräver väldigt mycket träning med envisa djur. Det är att ponnyn ska lägga sig ner, och Rosette hoppar upp på ponnyns rygg och sedan sitter kvar där när han reser sig upp och kan sitta själv på ponnyn när han går runt. Det är ett långsiktigt mål och jag började lära ponnyn buga men gav upp då jag inte ville lära fel ed tanke på benen och så. Så nu tränar jag på att hunden ska sitta still på ponnyn och det går hyffsat.
Så kanske hinner jag uppnå mitt mål innan ponny och hund är för gamla.
MVH
Sofie